Už před několika dny vypustilo BMW do světa informace o nové řadě.

Musím říct, že ačkoliv jsem to samozřejmě věděl dlouho dopředu – stejně jako každý, kdo se o auta aspoň trochu zajímá – stejně mě to trochu popudilo. Jakápak řada 4, vždyť je to „prachobyčejné“ trojkové kupé…
Ono to od mnichovských vypadá jako umělé vytváření skupin a podskupin i tam, kde nejsou, ale když se nad tím zamyslíte, sudá čísla patřila kupátkům už od nepaměti. Šestka přišla se žralokem založeným na pětkovém sedanu, později se přidala osmička s technikou z limuzíny řady 7.
Nazvat trojkové kupé „řada 4“ je zkrátka docela logický krok a vlastně je divné, že to BMW neudělalo už dávno. Jenže právě trojkové kupé bylo vždycky trojkovému sedanu podobné přímo extrémně (a tato generace není výjimkou, i když se BMW pokusilo přidat „jedinečné“ prvky, např. výdechy za předními koly), takže nebyl důvod ho nazývat jinak. Šestka se naopak už dávno od pětky lišila dost výrazně a o příbuznosti sedmičky a osmičkového kupé věděli jen autaři, běžného smrtelníka by to ani nenapadlo.
Dospěl jsem ale k názoru, že mi zavedení řady 4 ve své podstatě nevadí. Jediné, s čím budu mít problém, bude špičková verze. M4 je totiž v první řadě útočná karabina ráže 5,56 mm a v druhé řadě anglická dálnice, táhnoucí se od Londýna k pobřeží Walesu.
hk