Vypadá skvěle, podobně jako šestka. A jestli podobně jako šestka i pojede, máme se na co těšit!

S Mazdou6 s dvoulitrovým atmosférickým benzínem jsem jezdil před pár dny a pokud se Mazdě podaří naladit novou trojku stejně dobře, začnu si nacvičovat větu „copak Focus, ale vyzkoušeli jste už Mazdu 3?“
Ne, vážně: v tohle auto vkládám docela velkou důvěru. Samozřejmě se může ukázat, že se pletu a pak budu nehorázně zklamán, ale co. I kdyby snad nejezdila tak skvěle, jak si přeju, bude mít v rukávech četné trumfy. Například motory Skyactiv. Benzíňáky zastoupí stokoňová patnáctistovka, dvoulitr o výkonu 120, či 165 koní a mluví se i o dvouapůllitru se 185 koníky. Ten je potvrzen pro americký trh, jak to bude v Evropě se zatím najisto neví.
Zato se ale podle posledních informací vůbec nepočítá s ostrou variantou MPS. To znamená, že nejsilnější by byl právě zmíněný Skyactiv-G 2.5 a nebo – v případě, že ho v Evropě nedostaneme – dvoulitr se 165 koňmi. A to by možná byla škoda.
Pro příznivce turbodieselů má Mazda v záloze Skyactiv-D o objemu 2,2 litru a výkonu 150 koní. K mání bude (k některým motorizacím) rekuperace brzdné energie i-ELOOP, na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a automatem a vývojáři slibují lépe odladěný elektrický posilovač řízení.
V interiéru by měly být lepší materiály, head-up displej zvaný Active Driving Display, bezpečnostní systémy jako radarový tempomat, hlídání slepých úhlů, Smart City Brake Support a další. Do prodeje u nás přijde trojka v říjnu a Mazda 3 Sedan v listopadu.
hk