V Goodwoodu se představil dosud nejvýkonnější a nejrychlejší sériový Peugeot – model RCZ-R

Motor zůstává stejný – benzínová šestnáctistovka THP, která v dosud nejvýkonnější verzi dávala rovné dvě stovky koní. Tentokrát ale v automobilce z motoru vyždímali 273 koní v 6000 otáčkách a 330 Nm v rozmezí 1900-5500 otáček.
Člověk se neubrání otázce, jak dlouho a jak spolehlivě může tak malý motor takové výkony vydržet, ale to zřejmě ukáže až čas.
Aby Peugeot jel ještě o něco lépe, dočkal se odlehčení o 17 kg, celkem teď váží slušných 1280 kg. Peugeot tvrdí, že nejsilnější model bude umět jezdit za 6,3 l/100 km, ale upřímně – kdo by u takovéhoto auta řešil spotřebu?
Podvozek se přiblížil o 10 mm k asfaltu, nová devatenáctipalcová kola skrývají kotoučové brzdy o větším průměru (380 mm), pod zadním nárazníkem najdete funkční difuzor a mezi předními koly je samosvorný diferenciál Torsen.
Peugeot namontoval i elektronický systém, který uvnitř auta vylepšuje zvuk motoru, respektive dokáže simulovat zvuk nejrůznějších sportovních a závodních aut. Je to trochu tuneřina, ale Peugeot zdaleka není jediný, kdo tuhle možnost nabízí – podobný systém najdete i v nové Škodě Octavii RS…
hk