Samozřejmě jde o největší limuzínu od Mercedesu, proslulou S-klasse a tou posilovnou logicky myslíme dílny dvorního ladiče AMG. Mercedes-Benz S 63 AMG je oficiálně venku.

Takže nejdřív to nejdůležitější: vidlicový osmiválec pod kapotou má objem 5,5 litru, přímé vstřikování paliva, dvě turba, výkon 585 koní a točivý moment 900 Nm. Spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou AMG Speedshift a v základu pohání zadní kola.
Pokud si ale objednáte model s prodlouženým rozvorem, můžete si přiobjednat také pohon všech kol 4Matic, se kterým bude S 63 AMG výrazně rychlejší, než obě „zadokolkové“ verze. Co si budeme povídat – přenést takovou porci výkonu a krouťáku na asfalt jen přes zadní kola, to není snadná práce.
Čtyřkolka bude umět vystřelit na stovku za 3,9 sekundy (oba modely s pohonem zadní nápravy za 4,4 s) a maximálku bude mít elektronicky omezenou na 300 km/h. Pro srovnání – obě hodnoty jsou o něco málo lepší, než u Porsche 911 Carrera S – a to se tu bavíme o mamutí, luxusní limuzíně s veškerou myslitelnou výbavou.
Ovšem pozor, když jsme u těch mamutů – Mercedesu se díky použití vysokopevnostní oceli, karbonu, hliníku a dalších lehkých materiálů podařilo srazit hmotnost ve srovnání s minulou generací o velmi slušných 100 kg. Za příplatek jsou k dispozici karbonkeramické brzdy s kotouči o průměru 420 mm, které jsou o 20% lehčí než ocelové a podstatně sníží neodpruženou hmotnost.
Automobilka udává kombinovanou spotřebu 10 litrů na 100 km pro zadokolky a 10,3 litru pro 4Matic (ne že by to případné zájemce o koupi kdovíjak pálilo) a emise CO2 v množství 237, resp. 242 g/km.
Daleko zajímavější je příplatkový systém Magic Body Control, který bude mít v předním skle stereoskopické kamery, snímající povrch vozovky před autem. Budou umět rozlišit kvalitu asfaltu a okamžitě mu přizpůsobit natavení tlumičů – na každém kole zvlášť.
Cena v Německu začíná v přepočtu na 3,9 milionu Kč.
hk