Francouzské automobilky většinou čekají na „svůj“ autosalon v Paříži, ale Peugeot tentokrát chystá velkou německou show. A vůbec se tím netají.

Už teď víme, že předvede od všeho něco. Na prvním obrázku je koncept Peugeot 308 R, tedy nápověda, jak by asi mohl vypadat špičkový hot hatch, nasazený proti Focusu ST a jemu podobným. Má motor vypůjčený z modelu RCZ-R, tedy benzínovou šestnáctistovku nafoukanou na 270 koní v 6000 otáčkách. Také má šestistupňovouo manuální převodovku a diferenciál Torsen.

Podvozek je snížený o 26 mm, v blatnících jsou devatenáctipalcová kola, obutá do pneumatik 235/35 R19 a sériové brzdy ustoupily kotoučům Alcon (380/330 mm) a čtyřpístkovým třmenům. O sériové výrobě se vůbec nemluví, ale víte jak – to o RCZ-R platilo taky…

Nejdůležitější hvězdou bude pochopitelně nová 308 – její podobu známe už od května, ale do prodejů přijde právě až teď, na podzim. Je o 140 kg lehčí, než dosavadní verze, má 470 litrů v kufru a vypadá docela k světu (rozhodně líp, než její předchůdce). Určitě se k ní vrátíme podrobněji.
Extrémně zajímavý bude ale další koncept – jmenuje se Peugeot 208 Hybrid FE a je skutečně extrémní. Ne snad vzhledem (i když zadek se od klasické 208 liší docela dost), spíš svou konstrukcí.

Dosavadní informace totiž naznačují, že by mohl být o rovných 200 kg (!) lehčí, než nejlehčí nabízený model, 208 1.0 VTi, který už sám o sobě váží muších 975 kg. Mluví se o kompozitových materiálech, karbon nahradil plech prakticky všude, kde to šlo a některá okna jsou z polykarbonátu.

Pohonný systém je převzat (a pochopitelně patřičně upraven) ze závodního speciálu 908 Hybrid4 Le Mans. Jde o devadesátičlánkový Litium-Ion akumulátor a elektromotory o výkonu 40 koní. Plně nabitý ujede 19 km, ale v záloze má spalovací motor. Litrový tříválec byl převrtán na 1,2 litru a pracuje v Atkinsonově cyklu. Nádrž byla vyměněna za lehčí a menší dvacetilitrovou variantu.

Peugeot slibuje zrychlení na stovku za 8 sekund a průměrnou spotřebu 2,1 litru na 100 km. Tady ovšem pozor, testovací cyklus bude z větší části obsloužen čistě elektrickým pohonem, takže pokud by se s autem jela delší cesta, asi to tak růžové nebude.

Přesto je to ale zajímavý koncept – ukazuje, jak drastického snížení hmotnosti jde dnes poměrně snadno (ačkoli zatím ještě ne levně) dosáhnout. A že by valná většina dnešních aut pár desítek kilo shodit potřebovala…

hk