Nedělám si legraci, tahle věc je oficiální. Když už v Londýně chtěli začít znova, možná to měli vzít načisto a bez nepovedených retro odkazů.

Londýnský taxík je pojem a každému, kdo v metropoli na Temži někdy byl, se klasické bachraté Black Cabs okamžitě vybaví. Jsou to speciálně stavěné taxíky, mají uvnitř spoustu místa, ukrutně malý poloměr otáčení a další užitečné drobnosti. Klasická konstrukce dnešního TX4 se vyvíjela už desítky let, jenže nejnovějším předpisům pro bezpečnost a ekologii už prostě nevyhovuje.
Proto bylo rozhodnuto, že ho nahradí Nissan NV200, což je takové mini-dodávko-mpvčko, které stejný úspěch bude slavit i v New Yorku, kde ve žluté livreji nahradí legendární Fordy Crown Victoria a směsici dalších modernějších vozů. Nad tím, že obě města přijdou o své ikony, už jsem si několikrát posteskl – to jsem ovšem netušil, co se z nového londýnského taxíku nakonec vyklube.
Zatímco NV200 je sice nepříliš zajímavý, ale vcelku nenápadný počin, specifikaci „London Taxi“ si vzal do parády designérský tým, pracující na vozech Juke a Qashqai a sídlící přímo v Londýně. V doprovodném videu zazní, že výsledný vůz „vypadá, jak by taxík vypadat měl“ a jeden z členů týmu vyjádří přesvědčení, že u zákazníků bude mít úspěch.
Nevím. Mě okamžitě naskočily v hlavě výtvory japonské automobilky Mitsuoka, které evropskému oku skutečně nelahodí. I v případě NV200 London Taxi platí, že chromu na masce je snad až příliš (ta se svislými prvky patří verzi s benzínovou šestnáctistovkou, tmavá maska pak připravované elektrické verzi), rámečky kolem malinkých předních světlometů vypadají humpolácky a celá příď působí dojmem lehce retardovaného krtka.
Snad jen ta kaplička s nápisem TAXI na střeše se docela povedla.
hk