Není asi žádným tajemstvím, že směřování téhle automobilky mi v posledních letech není zrovna po chuti. Nemrzí mě ani tak důraz na ekologické modely, bez toho to dneska nejde, ale spíš fakt, že se to děje trochu na úkor tradičních sportovních modelů.

Ale popořadě: dvojka Aktivní Turista je prostě rodinné MPVčko, tříválec si koupí asi málokdo a že hrabe předními kolečky bude 99% majitelů naprosto šumák. Výsledek: vlastně mi nevadí.
BMW i8 v sériové verzi vůbec nevypadá sériově – a to myslím jako pochvalu. Je to vážně pěkný kus auta – a o to víc mě mrzí, že kromě tříválcového hybridu si zákazníci nemohou vybrat něco pořádného, například dvakrát oturbený šestiválec z M3. Výsledek: líbí se mi, ale štve mě.
A propos, M3. Na místě byla i ve velmi zajímavé nemetalické světle modré barvě. Moje volba by to asi nebyla, ale nepůsobí to tunersky ani nevkusně. Výsledek: want!
A nakonec: BMW řady 4 Gran Coupe. Postup: nejdřív si usmyslíme, že název „BMW řady 3 Coupé“ už není dost cool, takže ho přejmenujeme na řadu 4 a zákazníkům komunikujeme, že čtyřdveřová trojka je trojka a dvoudveřová trojka je čtyřka.
A pak postavíme čtyřdveřovou čtyřku, nazveme jí Gran Coupé a čekáme, že si toho nikdo nevšimne…
Jasně, já vím, GC má bezrámové dveře a další věci, ale troufli byste si ho na ulici na první pohled rozeznat od trojkového sedanu? Já tedy ne.
Zajímala by mě cílová skupina. Lidi, kteří chtějí trojku, ale „trochu lepší“?
Výsledek: štve mě, nemá smysl a dál drobí supersložitou modelovou řadu BMW.