Píšete si o informace o nové Hondě Civic Type-R, máte je mít!

Zatímco vystavené auto je stále sveřepě označováno za koncept, velké změny se na něm už rozhodně dít nebudou. Aerodynamické prvky vypadají docela brutálně, ale designéři se dušují, že jsou velice funkční.
Horší je, že Honda je skoupá i na technické informace. Co se týče zadní nápravy, Type-R se prý opravdu bude muset obejít s torzkou, víceprvek automobilka prozatím popírá. Mohli bychom se ale dočkat aktivních tlumičů, které má Civic Tourer (pochopitelně v jiném ladění) a možná i dalších jemných mechanických vylepšení nápravy. Šušká se i o systému řízení zadních kol, jaký měl třeba kdysi model Prelude.
Mezi předními koly (mimochodem, jsou dvacetipalcová, což konceptu sice sluší, ale pro sérii doufejme v menší) bude téměř určitě mechanický samosvor. Jinak by se auto těžko popralo s náloží od nově vyvíjeného dvoulitru VTEC s turbem. Mluví se o „více než“ 280 koních a 400 Nm, osobně mám info o číslici 290. Uvidíme, jestli to Honda do premiéry nedotáhne až na třístovku.
Místo vyhřezlých zadních svítilen obyčejného Civicu jsou tu světla integrována do spoileru.
Koncept vypadá hezky, trochu mě dráždí jen dvě věci: zadní difuzor sice vypadá drsně, ale moc práce mít nebude – většinu vzduchu zpod auta odvedou svislé otvory v zadních blatnících. A zadruhé… já vím, že čtyři koncovky výfuků jsou cool, ale to platí u osmi a dvanáctiválců. U čtyřhrnku mi to přijde trochu jako zbytečná šaškárna…
Testovací prototyp, který krouží po Ringu.

Tohle je panečku ostrá Honda!