Ano, líbí se mi víc než to současné, od základní Imprezy se vizuálně dost liší, ale pořád vypadá hodně „asijsky“, což mnohým možná nebude po chuti. Důležitější ale je, co se skrývá pod karoserií.

Nejdřív věci, které už známe: 2,5 litrový boxer známý z Forestera XT laděný na 300 koní, aktivní středový diferenciál s nominálnim nastavením 41:59 a systém Intelligent Drive, díky kterému bude auto použitelné i v městském provozu.

Nově ale STI dostane aktivní rozdělování točivého momentu, neboli torque vectoring. Celý podvozek je přeladěný a měl by se blížit dosud příplatkovému STI kitu, který se zaměřoval na silniční použití. Samonosná karoserie je o 40% tužší než ta předchozí, nápravy mají tužší stabilizátory, jiné tlumiče a vpředu úplně nový pomocný rám.
Auto má být prý ještě mrštnější a obratnější a mechanická přilnavost má být dovedena do krajnosti. Už začínám procvičovat krční svaly, testovací auto by mělo dorazit někdy v létě.
Jo a ještě jedna informace, tentokrát nepříliš pozitivní: Nebude se u nás prodávat model WRX. Důvod? Emisní limity stanovené naší milovanou EU nedovolují automobilce mít v nabídce oba tyto ostré modely zároveň…