Po tom, co představitelé značky předvedli na Ženevském autosalonu, bylo jen otázkou času kdy to přijde…

Místo, aby představitelé značky řekli „lidí chtějí praktické rodinné miniMPV a nezajímá je pohon zadních kol, takže  jsme postavili tohle nové auto,“ zaznívaly z pódia marketingové řeči o sportovnosti, dynamických schopnostech a o kdoví čem ještě.

Zdá se, že BMW má zkrátka zákazníky, kteří na takové plané řeči slyší a především o nich moc nepřemýšlí, protože každému musí být na první pohled jasné, že rodinné MPV s tříválcem a pohonem předních kol žádný sportovní zázrak nebude.
A nezmění se to ani přidáním agresivnějšího bodykitu, černé mřížky chladiče, o 10mm méně pohodlného odpružení a speciálních 17 nebo 18 palcových kol. Jenže všichni sousedi si možná řeknou „hmmm, má to sportovnější než já.“

Řidič se pak bude moci těšit, až do ruky vezme kožený sportovní volant (co na tom, že zpětnou vazbu v něm neucítí), dostane také speciálně čalouněné sportovní sedačky, antracitové čalounění stropu a kovové lišty na prahy – samozřejmě s logem divize M, aby to bylo co možná nejvíc cool.

Pokud se zdá, že si z toho dělám uštěpačnou legraci, je to tím, že je to pravda. BMW umí stavět skvělá auta (ano, ještě i dnes, ačkoliv se zřeklo famózních atmosférických šestiválců) a dokonce mám pocit, že ani ta dvojka Active Tourer nebude špatné auto (a jsem na ní opravdu zvědavý), ale tyhle řeči o sportovnosti jsou zaprvé zbytečné a zadruhé jen dráždí tradicionalisty, kteří si ještě živě pamatují doby, kdy BMW skutečně stavělo opravdová sportovní rodinná auta. Třeba E46 330 i kombi.

Jen pro osvěžení, nový model bude při zahájení prodeje k dispozici se třemi motory: benzínovým tříválcem o objemu 1,5 litru (136 koní, 220 Nm), čtyřválcovým dvoulitrem (231 k, 350 Nm) a dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselem (150 k, 330 Nm). Paket M-Sport je na fotkách na silnějším benzínovém modelu 225 i, ale je dost možné, že ho budete moci mít k jakémukoli motoru. Přijde také pohon všech kol xDrive.

hk