Není tomu tak dávno, co si někdo stěžoval, že tu není žádný článek o Mitsubishi. A teď se dozvíte proč.

Mitsubishi Lancer je skvělé auto – dokonce i když to není Evolution, tedy ostrý model. I obyčejná osmnáctistovka poslední generace byla v době svého uvedení na trh výjimečně dobrá – alespoň co se týče jízdních vlastností. A když měla mechanickou převodovku, protože CVT jí totálně zabilo. Je pravda, že interiér už tehdy nebyl zrovna konkurenceschopný a dnes, po těch pár letech, se to opravdu nezlepšilo.
Záchranou bylo vždycky právě to Evo. U něj na interiéru nezáleželo, protože jakmile jste nastartovali a sešlápli plyn, interiér vás prostě přestal zajímat. Až na to, že lidí, kteří by něco takového ocenili je málo. Ve skutečnosti je nás tak málo, že Mitsubishi ještě tenhle rok přestává Evo X vyrábět a jedenáctou generaci vůbec neplánuje. Finíto, odvěký soupež Imprezy STI hází ručník do ringu.
A ostatní modely? Inu, v Ženevě stánek automobilky byl. Napoprvé jsem ho úplně minul, byl zastrčený celkem bokem. Napodruhé, když už jsem ho cíleně hledal, jsem tam našel několik konceptů s nezapamatovatelnými názvy: XR-PHEV, AR a GC-PHEV. Ten poslední má být zjevně nástupcem velkého Pajera, zkratka PHEV odkazuje na hybridní pohony, ale v reálu auto vypadá zaprvé disproporčně, divně a nepěkně a zadruhé se nezdá, že by se v jakékoli podobné formě mohlo přiblížit sériové výrobě.

Píšu to nerad, protože mě některá auta od Mitsubishi hodně bavila, ale v současnosti míří tahle automobilka nějakým podivným směrem a nejsem si jist, že mu na evropských trzích pokvete pšenka. Rád bych se mýlil.

hk