Smíšené pocity – to je přesně to, co mnou zmítá, když se dívám na tenhle koncept. Bylo by skvělé, kdyby něco takového vzniklo… ale zároveň by to bylo smutné.

Možná znáte ten vtip, který praví, že smíšené pocity jsou, když se díváte, jak se tchýně řítí do propasti ve vašem novém autě. Tohle je trochu podobné. Mini se spojilo s karosárnou Touring Superleggera, která má na svědomí například úchvatnou Alfu Disco Volante, a pro každoroční automobilovou slavnost Concorso d’Eleganza Villa d’Este společně vytvořili dvoumístný sportovní roadster. A teď které zprávy chcete dřív, dobré, nebo špatné?
Začnu těmi dobrými. Malý lehký sportovní roadster je skvělý nápad (proto jsem si taky jeden koupil) a na dnešním trhu zoufale chybí. První vlaštovky už se začínají objevovat, ale chtělo by to další. Design konceptu se (podle mého oka) také velmi povedl. Má něco z Mini, ale nesnaží se za každou cenu držet dogmat. Zadek s ploutvičkou je pěkně retro, interiér minimalisticky moderní a příď spíš než Mini připomíná staré anglické roadstery Austin Healey.
Špatné zprávy: nemá motor. Tedy… má, ale elektrický. Já vím, elektromobily jsou teď v módě a vůbec, jenže tohle je prostě špatně. Nejde o elektrický pohon samotný – třeba ten v BMW i3 (což by byla pochopitelně logická volba) mě bavil a byl překvapivě silný. O Tesle Model S ani nemluvě. Jenže městské auto, u kterého moc nejde o dojezd a supersedan, kde zase nejde o hmotnost, to jsou nesrovnatelné kategorie.
Malý sportovní roadster musí být lehký, aby byl obratný. Čím je lehčí, tím nižší mu ve výsledku stačí výkon. Musí mít ale rozumný dojezd, aby člověk mohl vyjet z města a najít nějakou tu pěknou horskou silnici. Nehledě na to, že i samotné cestování po letních okreskách je věc, ke které tenhle typ auta vysloveně vybízí. V elektromobilu na to zapomeňte.
V tiskové zprávě se o pohonu nic podrobnějšího nepíše, je pravděpodobné, že u tohoto konkrétního kusu slouží vysloveně jenom k dopravení konceptu na správné místo na výstavní ploše. Ale už jen fakt, že se automobilka neopomíná zmínit o tom, jak je elektrický pohon vozu moderní a pokrokový, je zkrátka z pohledu čistokrevného autaře trochu smutné.
Čili je vlastně dobře, že tohle auto se do sériové výroby s prakticky stoprocentní jistotou nedostane.
Ale na druhou stranu, jen si to představte. Stačilo by dát pod tu přední kapotu tu pěkně natlakovanou šestnáctistovku z Mini JCW, co má 211 koní a prská a plive… a samozřejmě ještě nějak vyřešit kardanku a pohon zadních kol, protože roadster s pohonem předku je rouhání. Ale to už bych toho prostě chtěl moc…

Jo a zadní světla ve tvaru britské vlajky bych prosil okamžitě zavést u všech běžných Mini!
hk