Opět jsem dostal jeden z těch mailů. Takový ten, který vás vybízí, abyste si sáhli do svědomí. A tak to uděláte.

V tom mailu se píše:
„Meziplyn mám fakt rád, ale nevím, proč na stránkách tak často pomlouváte BMW, když je to jeden z posledních výrobců sportovních rodinných zadokolek a sám jste říkal, že jste bavoráky vždycky měl rád.“
Ano, měl! Navíc uznávám, že i v dnešní nabídce se pár zajímavých kousků opravdu najde – třeba novou M3/M4 bych se projel opravdu rád, stejně jako M235i, což je podle všeho hodně povedené auto.
Realita je ale taková, že osmdesát procent u nás prodaných bavoráků je vybaveno systémem xDrive, takže poctivou benzínovou zadokolku už si člověk nemůže ani vyzkoušet v autosalonu (nemají jí tam, bojí se, že by jí pak neprodali). Po atmosférických šestiválcích bude pohon čistě zadních kol další věcí, která z bavoráků pomalu mizí.
Vývoj je ale vývoj a já chápu, že BMW dělá to, co od ní většina zákazníků chce. Jenže pořád se mi do zorného pole dere hlavní rival ze Stuttgartu.  A vedral se mi tam i na letošních Legendách.
Obě automobilky totiž okupovaly pozice po obou bocích hlavního trávníku. Vlevo bylo BMW a na jeho ploše stál model X3, nějaká trojka (možná čtyřka Gran Coupé, z dálky jsem to nerozeznal), BMW GT5, nad jehož přítomností si lámu hlavu, protože to není ani novinka, ani prodejní trhák, ani budoucí legenda, pokud nepočítáme legendární propadáky. Chybět nesmělo BMW X5, kousek za keřem stály dvě elektrické i3 a hlavními hvězdami „stánku“ byla dvojice M5 a M6 Gran Coupé. To věru nejsou špatná auta, jenže… pokud nevíte na co koukat, vlastně je ani nerozeznáte od naftových modelů.
Stánek BMW v celé své velikosti (elektrické i3 za stromky vpravo nahoře)
A teď se podívejme na pravý trávník: Téměř kompletní modelová řada Mercedesu: áčko, béčko, nové céčko, CLA, nové éčko včetně E63 AMG, celá řada crossoverů, GLA, GLK, ML, GL a terénní třída G. Jenže tím nekončíme. Vrcholem současných sériových Mercedesů byl krásný červený model SLS, který během víkendu i párkrát protúroval svůj vokální osmiválec. Ač se tomu nechce věřit, mezi sériovky se dá počítat i brutální, krásně nesmyslný a dokonale švihlý model G63 AMG 6×6 – a ano, i ten tu byl!
A tu máme Mercedesy. Sériovky vzadu, vpředu Legendy. Za stromem vpravo teréňáky, vč. G63 AMG 6×6
Vedle SLS ovšem stál i původní 300 SL Gullwing v původním stavu, kousek před ním byl fantasticky zrenovovaný Mercedes 500 Kompressor, na druhé straně hardcore malosériovka CLK DTM a plejádu skutečných legend uzavíralo AMG Hammer, ikonické éčko W124 z roku 1986 s výkonem 360 koní, a můj osobní oblíbenec, závodní Mercedes 300SEL 6,8 AMG z roku 1967, zvaný familierně Rote Sau, neboli Rudá svině. Masivní monstrum (1,6 tuny bylo tehdy v porovnání s konkurencí fakt hodně) s ještě masivnějším motorem o výkonu 428 koní mělo maximálku 265 km/h a stovku umělo za 4 sekundy.
Vidíte, už zase jsem se rozvášnil – a proč se mi to nemohlo stát už u BMW? Proč tam neměli „batmobil“ BMW 3.0 CSL, proč tam nestál legendární a překrásný roadster BMW 507, proč tam nebyla výstavka emtrojek, když měly nedávno výročí? A proč BMW nepřivezlo ani svoje nejlepší současné sériovky, hybridní BMW i8, nové BMW M4, nebo aspoň pohlednou Z4?
Chápu, že BMW musí dělat byznys a tlačit zejména masovky, ale to přece Mercedes taky a stejně mu zbyde v nabídce místo na šílenosti typu terénních šestikolek a sporťáků s dveřmi nahoru a (alespoň na takovýchto akcích) nezapomíná na svojí slavnou historii.
V bohnickém parku přitom krásná stará BMW k vidění byla – viděl jsem E30 M3 kabriolet, závodní 3.0 CSL, závodní M3 E90, nádherné BMW 2800 CS, které pojede Panamericanu a pár dalších… jenže prostě ne na oficiálním stánku BMW.
Hlavním důvodem, proč do BMW takhle šiju a proč o tom pořád mluvím a píšu je prostě a jednoduše fakt, že značku BMW mám rád, že mi na ní pořád nějak záleží a nechce se mi věřit, že by úplně zavrhla své kořeny. Kdyby šlo o značku jinou, prostě bych mávl rukou a neřešil bych to, takových automobilek jsou spousty. Jenže tohle je BMW. Nezbývá než nechat v sobě doutnat alespoň takovou udržovací jiskřičku naděje, že mezi všemi čtyřválcovými diesely fčtyřkolce fempaketu a fbílýperleti přece jen čas od času probleskne nějaká budoucí legenda…
hk