Přesněji řečeno, na Kurz sportovní jízdy do Mostu. Naučit se opravdu řídit auto stojí vlastně míň peněz, než regulérní autoškola. A ještě se projedete po mosteckém závodním okruhu.

Osobně jsem trochu z názvu „Kurz sportovní jízdy“ na rozpacích, protože to v leckom může vyvolat dojem, že přece sportovně jezdit nechce a tudíž to nepotřebuje. Ve skutečnosti se jedná o trénování naprosto základních praktik řízení automobilu, které by si měl každý začátečník (ale i již zkušený řidič) vyzkoušet.

Primárně jde o to, že si trochu zablbnete na testovacím polygonu mezi kuželkami a pak vyrazíte na velký závodní okruh, kde si trochu ohoblujete pneumatiky a brzdy. To je jistě příjemná kratochvíle, ale bez odpovídajícího dozoru by bylo takové ježdění k ničemu. Cílem je za aktivní asistence zkušeného instruktora naučit lidi řídit a ne jen být v autě za volantem.

Jakub Michalovič ukazuje, jak se správně drží vysílačka.

„Výuka sportovní jízdy je o individuálním přístupu, proto se naše kurzy snažíme pořádat spíše pro menší skupiny, abychom měli na každého dostatek času,“ vysvětluje Jakub Michalovič, vedoucí instruktor řidičských kurzů pořádaných na Autodromu Most. Přesto nejde jen o trénink ovládání vozu v kritických a limitních situacích, nýbrž i o procvičování správného sezení v autě, držení volantu a vedení pohledu. To jsou bohužel záležitosti, které velká část lidí na silnicích neumí.

Ačkoli se sám správným řízením auta dlouhodobě zabývám a snažím se lidem vtloukat takové ty naprosté základy jako nastavení sedačky a držení volantu když už ne aktivním vnucováním, tak aspoň přes nejrůznější články, docela rád jsem si to zase během teoretické přípravy před jízdami na okruhu procvičil a připomenul. Důležité ale je, že na kurz dorazilo plno majitelů skutečných sportovních aut, kteří mají motivaci se něco naučit. A tomu já dávám palec nahoru, protože není nic horšího, než když si někdo koupí silné sportovní auto s výkonem přes 300 koní za milion nebo dva a pak nemá pár tisíc na to, aby si nechal od někoho vysvětlit, jak se takové auto řídí.
A protože nepatřím k pravidelným účastníkům volných jízd na okruhu zejména z toho důvodu, že tu člověk narazí na neskutečné exoty, kteří o gentlemanském chování na okruhu nemají ani páru, prostě jsem se také rád projel v organizované skupině zajisté rozumných a příčetných lidí, kteří si nemusí pozdním brzděním před šikanou dokazovat, kdo má větší penis. Takže jsem vytáhl z garáže emtrojku a jel dorazit spojku a gumy. S tím mi pomohl i Honza Koubek, který i přes přísný zákaz prasení s mým autem neodolal v zatáčce číslo 5 pokušení. Však já mu to oplatím, až mi zase někdy půjčí svojí Mazdu MX-5. Muhehehehehe!…
Honza opotřebovává Daliborovi praktický rodinný automobil s nízkou spotřebou a velkým kufrem.

Nabídku Kurzů sportovní jízdy, které jsou prostě pro každého naprostá autařská povinnost, najdete na stránkách Autodromu Most. Jen dodám, že cena 4490 korun bez DPH se mi jeví jako naprosto férová. Vždyť tady se skutečně něco naučíte, ještě si zablbnete a třeba poznáte i nové kámoše, zatímco v autoškole vás za dvojnásobek peněz nenaučí většinou vůbec nic. Rozhodně tedy ne to, jak správně řídit auto. Pokud vím, na 25. srpna mají ještě v Mostě volno, tak neváhejte a přihlašte se. Fakt to stojí za to.




Foto: Archiv autodromu Most.