Lidé, kteří se do práce nedopravují na kole ani hromadnou dopravou, ale osobním automobilem, jsou spokojenější, vydělávají více a mají šťastnější život než ostatní. Potvrdil to průzkum.

Máte pocit, že když jedete osobním automobilem do práce, jste na tom lépe než lidé, kteří se potí na bicyklech, strkají na zastávkách tramvaje a nechají pošlapat na schodech do metra? Nejste v tom sami. Organizátoři kampaně Be succesfull, drive your car vyzpovídali 2500 řidičů a řidiček, kteří se odmítli nechat zmasírovat cyklofašistickou lobby a nadále jezdí do práce osobním automobilem. Většina z nich si to pochvaluje a považuje to za pozitivní.
Celých 89% dotázaných uvedlo, že každodenní dojíždění autem jim pomáhá nesmrdět, v klidu si vypít ranní kávu a poslouchat při tom oblíbenou hudbu nebo zprávy. To přispívá k lepší náladě a produktivnějšímu startu pracovního procesu. Až 66% účastníků tvrdí, že se zlepšily jejich vztahy na pracovišti, kde nemusí kolegům strkat do stolů neskladnými koly s mokrými galuskami a 39% dokonce pocítilo změnu k lepšímu i v sexuálním životě. Mají prý větší chuť a lepší nápady, protože nemají natlučený zadek od nepohodlného cyklistického sedla.
Úspěchy ovšem zaznamenávají i v zaměstnání. Autem si mohou dovolit jezdit, protože jsou úspěšnější, chytřejší a vydělávají víc, takže si můžou dovolit za svoje osobní pohodlí zaplatit pár korun navíc.
Podle posledního sčítání je poměr motoristů a cyklistů ve vnitřní Praze zhruba 97% ku 3% (aspoň to tvrdí sama Auto*matická cyklolobby). Podle průzkumu by auty do práce chtělo jezdit ještě více lidí, ale bojí se, že jim pod auto vjede agresivní cyklista, ignorující veškeré dopravní předpisy i zdravý rozum. A že jich je. Veškeré pokřiky o nedostatečné cykloinfrastruktuře pak pocházejí z mizivého zlomku oněch tří procent, od cykloaktivistů, kteří se rozhodli páchat své dobro za každou cenu.
Bohužel tomu mohou věnovat spoustu času a dokážou při tom zblbnout nejen politiky, kteří začnou mít pocit, že když si narazí na svou olomouckou kebuli křiklavou helmu a oblečou si kraťásky, stoupne jejich popularita, ale i některé novináře, kteří bez rozmyšlení okopčí jakýsi anglický text  a nedojde jim, že když někdo dělá průzkum mezi nadšenými cyklisty, jeho výsledek asi příliš objektivní nebude a označit ho v nadpisu slovem „Průzkum“ je padlé na hlavu.
Ano, celý tento text je vycucaný z prstu, ale přesto má zhruba stejnou relevanci, jako článek Marie Barvínkové z redakce OnaDnes, který vyšel předevčírem na idnes.cz
hk