Další auto, na které se do Paříže velmi těším je „baby SLS“ od Mercedesu. Zaslouží si vůbec tohle přízvisko?

Někteří možná namítnou, že nemá vzhůru otevírané dveře a tak to prostě „malé SLS“ být nemůže, jenže příští generace SLS už bude mít nejspíš dveře konvenční. A když se podíváte na siluetu, jisté podobnosti si všimnout prostě musíte, zejména zepředu.
Naopak při zadním pohledu mě osobně napadla podobnost spíš se dvěma jinými značkami – zadní světla a odtrhová hrana mi něčím připomínají tvarosloví Porsche, sekce za zadními koly zase malinko imituje Jaguar F-Type. Má i podobné aktivní zadní křidélko. Celkově je to ale auto designově velmi povedené. Možná si zatím nejsem tak úplně jistý tou trochu „nařachlou“ přídí, ale uvidíme v reálu.

Jaguar F-Type a sporťáky Porsche nezmiňuju náhodou, přesně do tohoto segmentu totiž Mercedes s modelem AMG GT míří. „Everyday sports car“, neboli sporťák na každý den, to je slogan, který nový model provází.

Prozatím jsou k dispozici dvě verze. Základní AMG GT má čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turby, výkonem 462 koní a točivým momentem 600 Nm, jezdí na devatenáctipalcových kolech, má sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku 7G Tronic, zvládne stovku za 4,0 sekundy a omezovač ho zastaví v rychlosti 304 km/h.

Silnější AMG GT S má tu samou převodovku a ten samý motor, jenže ladění mu posunulo hodnoty na 510 koní a 650 Nm. Můžete si také připlatit za 20palcová kola. Rozdíly v jízdních výkonech nejsou nijak zásadní: stovka za 3,8 s a maximálka 310 km/h. Půjde tedy spíš o prestižní záležitost. Jak jsem se přesvědčil u zmíněného F-Typu, nejsilnější model nemusí být vždy jízdně nejlepší a nejvyváženější.
AMG použilo při konstrukci auta spoustu hliníku, takže výsledná hmotnost se jen lehce přehoupla přes hranici 1,5 tuny (1540 kg). Za příplatek je k mání balíček AMG Dynamic Plus, ve kterém dostanete tvrdší uchycení motoru a převodovky, snižující ztráty. K dispozici jsou také karbonkeramické brzdy.

hk