Tohle je zpráva, na kterou jsem čekal dlouho.

Ano, můj oblíbený Jaguar F-Type dostane manuální převodovku, konkrétně šestirychlostní ZF. Bude k mání v obou šestiválcových verzích, má skříň z litého hliníku a mazání s částečně suchou olejovou vanou, které zabrání problémům při vyšším bočním přetížení.
Dříve ohlášený pohon všech kol bude standardem u osmiválcového F-Type R ve verzích kupé i kabrio, v silnějším šestiválci bude k mání za příplatek.
Ne všechno jsou ale dobré zprávy. Jaguar ohlásil, že kvůli snížení emisí vymění u všech modelů od příštího roku hydraulický posilovač řízení za elektromechanický.
Můžeme se radovat, že Jaguar reaguje na přání zákazníků a nabízí jak čtyřkolku pro všechny, kteří by si nekoupili Porsche 911 jinak než ve verzi Carrera 4, ale především onen manuál, který zkrátka ke sporťákům patří. Z toho by si mohly vzít příklad mnohé ostatní automobilky.
Naopak výměna řízení je zjevným ústupkem všeobecné honbě za pokryteckým snižováním emisí, při kterém se výrobci chvástají každým gramem CO2, zatímco reálný efekt na znečištění vzduchu je nanejvýš diskutabilní.
Nezbývá než si počkat na jaro a doufat, že budu mít štěstí na testovací kousek…
UPDATE: Vypadá to, že spojení osmiválcového F-Typu R výhradně s pohonem všech kol AWD je záležitost severoamerických trhů. V Evropě by podle všeho měla zůstat volba mezi pohonem všech kol a klasickou zadokolkou i u nejsilnější verze.

hk