Možná se ptáte – když jde o poctu divizi M, co tu dělá ten bicykl? Inu… on je totiž tou poctou.

Ne, opravdu. Nedělám si legraci, ani jsem si to nevymyslel. V tiskové zprávě BMW se doslova píře „představujeme barvitou poctu vozům BMW M, speciální limitovanou edici jízdního kola BMW Cruise M-Bike. Je charakteristická žlutou metalickou barvou Austin, kterou automobilka přizpůsobila použití na kole, jehož série bude omezena na 500 kusů. Každý z nich bude opatřen zvlášť vyrobenou plaketou a certifikátem.“
No je to samozřejmě pěkné kolo, to dokážu ocenit i jako naprostý necyklista. Hydroformovaný hliníkový rám je pevný a lehoučký, kolo má ergonomická řidítka nastavitelná podle přání uživatele a hydraulické kotoučové brzdy Shimano. Přesto se mi cena začínající v přepočtu na 30 tisících korunách nepřipadá zrovna nízká. Ale vím, že existují i mnohem, mnohem dražší kola, takže nic proti – každé zboží má svého kupce.
Co mě ovšem skutečně udivuje, ona rétorika. Ono totiž to emko ještě před pár lety znamenalo pouze jediné: závodní divizi BMW Motorsport a ta nejostřejší sériová auta přímo inspirovaná závoďáky. Co má jízdní kolo společného s motoristickým sportem mi trochu uniká, jenže zkrátka nesmíme zapomínat, že M-pakety a nakonec i celá auta divize M, už dávno nejsou tím, na co jsme byli zvyklí. Kdysi ikonické emko dneska najdete na olbřímých mnohatunových SUVčkách, balíčky M-Performance pak doslova na všem, od naftových kupé až po nové tříválcové MPV řady 2 Gran Tourer.
Vzdávání pocty motoristické legendě šlapacím kolem považuju za konečný důkaz, že BMW nemá v úmyslu historický odkaz divize M kdovíjak hýčkat a raději ho bude kroutit tak, jak se to zrovna marketingovému oddělení bude hodit.
Ano, napsal jsem další hejt na BMW. Mrzí mě to, ale zároveň mi to nedá. Značka, o které jsem byl kdysi přesvědčen, že je nejlepší na světě a že až budu velký, určitě si od ní něco koupím, totiž na tyhle smeče doslova nahrává…
hk