Honda vyrobila první kusy Civicu Type R. Ale nejsme tak nadšení, jak bychom mohli být…

Ostrý hot-hatch od Hondy budeme potkávat co nevidět, protože první kusy už opustily výrobní linku. Zajímá ale ještě někoho?

V britském Swindonu opustily výrobní linku první tři produkční kusy Civicu Type R. Hezky po jednom bílém, červeném a modrém exempláři, tedy v barvách anglické vlajky. Usměvavý personál fabriky se s nimi vyfotil a tu fotku nám ukázal, abychom se mohli těšit na to, až tyhle vozy budou v showroomech.

Což o to, ono je na co se těšit. Civicu jeho agresivní bodykit se spoustou efektních a efektivních aerodynamických prvků sluší, čtyři koncovky výfuku budou dobře provokovat majitele načipovaných Octavií a nakonec překousnu i to křídlo, byť mne pořád mrzí, že se nedostalo na to konceptové se světly ve tvaru čertovských rohů. A pod sportovním dresem tepe dvoulitrové srdce sprintera, které má po dopingu od turba výkon 310 koní a točivý moment 410 Nm. Start na stovku za 5,7 vteřiny a maximálka 270 km/h zní slibně.

Všechno tohle je samozřejmě v pořádku, ale obávám se, zda to vůbec ještě někoho zajímá. Už to pomalu začíná nudit i hondaře, jako jsem já. Více než rok vozila automobilka po salonech jen koncepty, které sice vypadaly skvěle, ale bylo jasné, že se sériovkou Honda trochu vyměkne (opět zdravím to zadní křídlo). Pak tedy konečně ukázali produkční kus a navíc zajeli rekord na Ringu, čímž definitivně zaujali majitele starých Civiců se čtrnáctistovkou. A zase byl mnoho měsíců klid. Jen tu a tam vylétla z Japonska nová tiskovka nebo fotka, takže všichni už virtuálně nový Type R znají. A to je ten problém, protože nyní, po všech těch letech tu máme první tři vyrobené kusy. Báječné, ale pořád si je nemůžeme koupit a projet se v nich. Mám pocit, že první kus do showroomu dorazí zhruba v době, kdy už nebudu moci své stařecké tělo naskládat za malý volant. A ani tím zevnějškem se nejspíš nebudu moci kochat na ulicích, protože virtálně je tu s námi Type R tak dlouho, že nikoho nepřesvědčí o své novosti, takže všichni raději koupí osmou generaci Mégane RS. Sakra Hondo, nechceme další fotku a tiskovku, prostě to vyrob!

mt