Světem letí zpráva o nové Deltě Integrale. Máme se vůbec radovat?

Máme pro vás dvě zprávy, dobrou a špatnou. Za prvé, Lancia by mohla vzkřísit slavnou Deltu Integrale. No a teď ta dobrá…

Ne, teď zcela vážně, prosakují spekulace a fabulace, že by koncern FCA mohl na trh přivést reinkarnaci královny rally – Lancie Delty Integrale. Ano, Lancia připomíná potápějící se loď a přebrandování Chrysleru 300 na novou Themu a Voyageru, u něhož ani nezkoušeli tvrdit, že je to nová Phedra, se naprosto minulo účinkem. Na vybraných trzích tak drží čestný prapor už jen malý Ypsilon. Je to škoda, vždyť v rodokmenu má automobilka slavná jména – Aurelia, Flaminia, Beta, Dedra a právě Delta. A novodobá Delta Integrale by měla být posledním pokusem, jak tenhle Titanic nasměrovat mimo ostrý ledovec.

Já vím, jistě už vás blaží myšlenka, že je tu Integrale opět s námi. Ano, okamžitě se vám v mysli vybavily pruhy Martini na přísně hranaté karoserii s bodykitem, spoilery, výdutí na kapotě a čtveřicí kulatých světlometů. Odkaz všech těch slavných jmen, která s Deltou přišla do styku, například Kankkunen, Alen, Biasion, Saby, Toivonen, Auriol nebo Sainz. Ano ano, ta představa, že v showroomech stojí hrdina z plakátů našich dětských pokojíčků je úžasně lákavá. Ale pozor, dopadlo by to opravdu tak?

Nebyla snad zatím poslední Delta jedním z nejhorších vozů, které značka Lancia vyprodukovala? Když ne technikou, tak rozhodně designem a pošlapáním odkazu slavného jména? Kde bereme tu jistotu, že to v koncernu FCA tentokrát udělají správně? Kdo se nám zaručí, že tahle Delta nezničí naše krásné vzpomínky na rallyovou ikonu našeho mládí.

Na začátku jsem řekl, že mám dvě zprávy a že výroba nové Delty Integrale je ta špatná. Je na čase ukonejšit vás tedy dobrou zprávou. Takže smažte ten rozezlený mail na vedení koncernu FCA, Sergio Marchionne totiž tomuto nápadu není vůbec nakloněn a nejspíše mu nedá zelenou. Všechny své síly chce napnout na úspěch Alfy Romeo a podobný úkrok stranou s bombastickým modelem Lancie by znamenal zdržení plánů na znovuzrození Alfy. A přiznávám, že to by mrzelo i mne. Nová Giulia je na papíře jeden z nejlepších sedanů dneška, byť na reálné dojmy si budem muset ještě počkat. Hodnotit však můžeme například sportovní 4C. Pokud Marchionne udrží kurs nastavený těmito vozy, bude mi stačit, když Delta Integrale zůstane jen krásnou vzpomínkou z dětství. A vám?

Martin