Když před lety Sergio Marchionne hřímal, že raději bude pít staré víno a jíst plesnivé sýry, než aby prodal Alfu Romeo koncernu VAG, nechápali jsme, co má s tímhle invalidou v plánu.

Tenkrát značka vyráběla jen předražené a přeznačené Fiaty s neutrálním designem. Jenže všechno dobré potřebuje čas. A tak teď můžeme s radostí sklízet plody Sergiova vedení v podobě sportovního modelu 4C a těšit se na novou Giulii, jejíž první verzi QV nám automobilka nedávno představila.

A oba vozy jsou dobrým příslibem do budoucna. Tak dobrým, že mi už vrtá hlavou, jaké další klenoty z historie by mohla Alfa vzkřísit. No, v prvé řadě Spider, dvoumístný roadster, na který jsem se těšil celý minulý rok, protože měl sdílet platformu s novou Miatou. Jenže Sergio řekl ne, Alfa nebude sdílet platformy s Japonci, z Miaty se stane Fiat 124. Vidíte, i Fiat ví, že kříšení starých jmen funguje. Chtělo by to i nástupce luxusní 164, vysoké a hranaté SZ, vyvážené 75, přelomového Alfasudu nebo elegantního Montrealu.

Když vidím tenhle render od World Car Fans, tak mám jasno, co má být jako první – nástupce GTV. Tohle kupé tady bylo v 80 letech, kdy sice nemělo ten pověstný sex-appeal na první pohled, ale zase výkonný motor, perfektní zvuk, vyváženost a role v bondovce Octopussy získali automobilce mnoho zákazníků. V 90. letech pak zase Alfa nasadila krásně střižené kupé od Pininfariny, které měl rád i James May. A teď ho chci znova a chci, aby vypadalo právě takhle.

Martin