Kdysi dávno, před mnoha a mnoha krizemi, dokonce i před ropnou krizí, kterou většina obyvatel již nepamatuje, bylo na trhu budgetové Ferrari s vidlicovým šestiválcem a těšilo se nesmírné popularitě.

S tím názvem je to ošidné. Ono se vlastně Ferrari ani jmenovat nemohlo, protože starý Commendatore (ano, myslíme Enza) považoval vidlicový šestiválec za příliš plebejský agregát nehodící se pod jméno maranellských vozů. A tak se nový vůz dostal na trh pod názvem svého motoru – Dino (který se zase jmenoval podle Enzova prvorozeného syna). Popularita takového vozu byla tehdy značná. Jistě, byla to bohatá a hýřivá doba kdy auto s motorem uprostřed mohl vyrábět kdekdo, ale jedině Dino mělo na kapotě vzpínajícího se hřebce.

Koncern Fiat, kterému dnes Ferrari patří, Bude mít brzy v regálech vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru z nedávno představené Giulie QV. A tak je čas na nové Ferrari Dino, nový budgetový supersport schopný smést protívníky ze svýc pozic na trhu. Dino se prý ukáže v roce 2018 a bude stát 185 tisíc euro. To sice není zrovna láce, ale myslete na to, že to bude nové Ferrari. Pochopitelně bude menší a lehčí než typ 488 GTB a výkonově si budete moci vybrat mezi 450 a 600 koňmi. Tak co, těšíte se? Já ano… jen mám obavu, že nejvíc jich bude stát u fotbalových stadionů.

mt

Render: David Kiss pro TopSpeed, převzato z WCF