Je to zatím vlastně jen poodhalení, ale stačí, abychom si o autě udělali poměrně jasnou představu. Mégane má za sebou 20 let a 6,5 milionu prodaných kusů. Jak naváže nový model?

Nevím jak vám, ale mě nejvíc ze všech Méganů utkvěl třídvéřák druhé generace z roku 2002. Tedy myslím tvarově – svým designem se zcela vymykal své době a kolmá záď s oknem jak vyříznutým ze skleněného válce dokázal nepřipravené oko šokovat.

Jízdně si samozřejmě nemůžu nevzpomenout na celou řadu povedených modelů RenaultSport, včetně toho nejnovějšího, který se pořád sveřepě drží na vrcholu mého osobního žebříčku hot hatchů. Uvidíme ale, jak to bude u tohoto nového modelu.

Designově je poměrně složitý. Příď má výraznou masku s prominentním logem, jak jsme si už u nových Renaultů zvykli, nová jsou ale ještě výrazně složitější světla, jejichž denní LED segment vybíhá do nárazníku.

Celé auto je větší – rozvor se protáhl o 28 mm, což bude znamenat více prostoru na nohy, rozchod vpředu je širší o 47 mm a vzadu o 39 mm. Celé auto je o 25 mm nižší než odcházející generace, ale nedoslechl jsem se, zda bude lehčí a případně o kolik. Odhalení se chystá na Frankfurtském autosalonu, který si letos z pracovních a časových důvodů bohužel musím nechat ujít.

Motory budou začínat tříválcem 0,9 TCe.Ano, už máme rodinné hatchbacky, jejichž objem začíná nulou, kdo by to byl před pár lety čekal? Vím, že už funguje v Cliu, ale zatím jsem s ním neměl tu čest. Papírově má celkem použitelných 90 koní, ale kolegové si i v o třídu menším autě stěžovali na lenost, utrápenost, nelineárnost a absolutní nemožnost dosáhnout tabulkové spotřeby, takže jak si povede v Méganu… uvidíme.

Další benzínové motory jsou o objemech 1,2 litru (130 koní) a 1,6 (150 a 200 koní), přičemž do budoucího Meganu RS můžeme počítat s výkonem 280 koní – ovšem z motoru o objemu 1,8 litru. Nevím jak vy, ale mě by tam ten dvoulitr prostě seděl líp…

Naftové motory začínají jednotkou 1.5 dCi 95k, a vrcholí 1,6 dCi 160k.

hk