Nesnáším sportovní SUV. Ano, vím, že většina z nich nabízí skvělé jízdní zážitky kombinované s praktičností a dvojitou porcí macho efektu. Ani jedno z toho mi nic neříká. Chci se vysmát BMW X5 M, Juku Nismo a všem podobným, jenže poslední dobou to začíná mít trhliny.

Jednou z nich byl nedávný test Subaru Forester XT, kdy mi to všechno začalo dávat smysl. A tou druhou je ohlášená novinka již dnes jednou zmíněné divize Nismo.

Směšný Juke ale nechme stranou, teď je tu nový Nissan Patrol Nismo.

Zní to jako špatný vtip, že? Dělat sporťák z crossoveru není složité, z SUV, prosím, to je dnes v módě, ale z opravdového terénního drsňáka? Musíte si myslet, že v Nismu upadli na hlavu nebo příliš dlouho sledovali propagační videa Géčka naladěného u AMG.
 

Odpověď je stejná jako u všech kombíků Ferrari a nebo šestikolového Géčka. Tedy speciální edice pro arabský svět. Právě tam totiž touží po téměř třítunovém behemotovi, který to umí rozpálit více než 200 km/h. Takové výkony ale nezvládne dvanáctistovka DIG-T či jinak výborná vznětová šestnáctistovka dCi, takže u Nissanu museli sklady prohledat důkladněji. Nakonec našli vhodné srdce pod kapotu – vidlicový osmiválec o objemu 5,6 litru, který má výkon 428 koní. Ty cválají skrze precizně sladěný automat všemi čtyřmi koly.

Neobešlo by se to pochopitelně bez nějaké té maškary na oko, víte jak si na ní zrovna tito zákazníci potrpí. Těšit se tak mohou na bílý perleťový lak s takovou spoustou červených a černých doplňků, že by se Stendhal zaradoval, dvaadvacetipalcová kola, dvoubarevný kožený interiér a hromadu hliníkových serepetiček v něm. Pokud už se těšíte, že s tímhle Nissanem konečně zatnete tipec eMkovému iXku vašeho souseda, připravte si kapesníček a usušte slzy. Jinde než na blízkém východě totiž asi nebudeme mít nárok. Škoda, že?

mt