Splněný sen petrolheada, Toyota GT86, vás od příštího roku možná přiměje obléct si šusťákovou bundu, udělat kafe do termosky a jít si stoupnout na celý den do lesa do mokré trávy a chytit rýmu.

Být fanouškem rally je dost nevděčné. A já vím o čem mluvím, protože k tratím erzet chodím už dlouhá léta. Na mokré mezi za příkopem strávíte třeba i čtyři hodiny, během kterých vás mine šedesát aut, které vidíte vždycky tak maximálně pět vteřin a mezi tím je dvouminutová hluchá propast. Propast právě tak dlouhá, aby vám usnul foťák, nebo abyste se rozhodli, že potřebujete čerpat či vylučovat tekutiny. Do toho občas zkoušku zastaví nebo zruší a vy se můžete přemístit na jinou mokrou mez. Ale stejně vím, že se masochisticky pojedu podívat na rally i příští rok. A může za to Toyota GT86 CS-R3.

Tento závodní speciál totiž získal homologaci, jako vůbec první zadokolka v jedenadvacátém století. Může snad být model GT86 ještě více petrolheadský než dosud?

Díky homologaci se s Toyotou můžeme od příští sezóny setkávat na všech soutěžích včetně mistrovství světa.Na celkové vítězství nad vozy WRC to nejspíš stačit nebude, vždyť pod kapotou je stále ten známý atmosferický dvoulitrový boxer s výkonem zvednutým na skromných 229 koní a točivým momentem 235 Nm. Šestistupňovou sekvenční převodovku pak dodala firma Drenth a chybět nesmí ani samosvorný diferenciál, lepší tlumiče, výfuk a brzdy.

mt
Zdroj: Toyota