Mazda nám poslední dobou dělá velkou radost a nepoleví ani na tokijském autosalonu. Právě tam se představí koncept RX Vision.

Pokud jste se právě neprobrali z komatu, určitě víte, že písmeny RX Mazda označovala sportovní vozy s wankelovým rotačním motorem…

Bohužel, po modelu RX-3 se slela zem již dávno, legendární RX-7 se po třech generacích sice dočkala nástupce, ale dnes se už i RX-8 může pomalu dočkat označení youngtimer.

Právě proto je fajn, že je v Tokiu tenhle koncept. Nevím jak vám, ale mě ze všeho nejvíc připomíná právě sedmičky, to asi díky své siluetě. A když se podívám na záď vozu, je tam jasná inspirace modelem FD. Designový směr Kodo sporťákům opravdu sluší. Jak je vidět, krom Miaty jej lze aplikovat i na velké kupé s FR koncepcí.

Koncept je dlouhý zhruba 4,4 metru, široký necelé 2 metry a vysoký pouze 1,16 metru. Rozvor je 2,7 metru, takže stabilita by neměla být problémem. Jen ty dvacítky 245/40 a 285/35 by se na svižnou jízdu po českých okreskách úplně nehodily. Ale víte sami, jak to je, koncepty mají vždy o dva palce větší kola, než sériové modely.

Interiér se veze trochu na retro vlně, například volant má hodně hluboký střed. Petrolheady potěší řadička prozrazující manuální převodovku a kožená táhla místo klik na dveřích. Každý gram se počítá.

Už bych se rád běžel podívat do showroomu na podobný kousek, ale budu se muset obrnit trpělivostí, jak kdybych čekal na průměrný spoj ČD. Rotační motor Skyactiv-R prý zatím není připravený na sériovou výrobu. Škoda, co? Ale to neva, my si rádi počkáme.