Pravda, nepoužili přesně tuhle budovatelskou terminologii, nicméně pokud čekáte nějaké podrobné odhalení, čekáte stejně marně.

Seat představil tzv. 2025 roadmap, neboli plán, kam by se značka v příštích deseti letech měla ubírat. Vždycky mě fascinovalo, za co berou peníze někteří marketingoví poradci, protože přijít s bombastickým prohlášením, že je třeba „zaměřit úsilí firmy na rostoucí segmenty s vysokým profitovým marginem“, to chce opravdu koule.

Jinými slovy: „měli bychom nejspíš vyrábět auta, která lidé teď zrovna hodně kupují a jsou ochotní za ně platit hodně peněz“. Taková úvaha chce zkrátka zkušeného marketéra… Nicméně se naštěstí našli i jiní zaměstnanci, kteří – přestože nesměli zabíhat do jakýchkoli podrobností – prozradili, že v příštích dvou letech se dočkáme čtyř nových modelů. Potvrzena je také domněnka, že první z nich bude malý crossover, který přijde v první polovině roku 2016 – čili ho čekejme nejspíš na ženevském autosalonu.
Seat také prohlásil, že se bude šetřit. „Cost cutting“ se prý bude týkat vyladění výrobních procesů a zrušení „všech výdajů, které neovlivňují základní směr podnikání společnosti.“ Místo toho se chtějí zaměřit na aktivity, které zvýši hodnotu výrobků. Uspořit chtějí 100 milionů Eur ročně.
Bude zajímavé sledovat, kde se jim to podaří. V továrně Seatu nedaleko Barcelony jsem byl před necelými dvěma lety (pokud si správně vzpomínám) a viděl jsem zcela moderní továrnu bez zjevných hluchých míst. Pravda, mají i starší montážní provozy, tak třeba se zaměří hlavně na ně. V každém případě doufejme, že nebude nepříznivě ovlivněna kvalita finálních výrobků.
hk