Ano, už to není Hyundai, z Genesis se stala samostatná značka. Nebo aspoň do jisté míry. A jejím nejnovějším počinem je velký sedan G90.

Když píšu do jisté míry, myslím tím zhruba to samé, jako v případě Toyoty a Lexusu. Technicky nový Genesis G90 stále využívá techniku Hyundai, ale k luxusně zaměřenému sedanu se zkrátka už nehodí image značky Hyundai. Genesis G90 (který se v Koreji jmenuje EQ900, což vidíte i na fotkách), vypadá skutečně o dost lépe, než odcházející model Equus, má dominantní příď s hexagonální maskou, dlouhou kapotu motoru a majestátní rozvor 3160 mm.
To naznačuje, že vzadu bude spousta místa, přičemž ani uvnitř se neškudlilo na materiálech. Automobilka nabízí v G90 kvalitní kožené čalounění a spousty pravého dřeva – můžeme jen doufat, že zpracování bude odpovídat, některé korejské pokusy s kůží v minulých letech vyzněly trochu „koženkově“. A aby se nezdálo, že tu snad jednostranně pomlouvám asii, takový Ford Mondeo minulé generace dokázal, že i pravé dřevo může vypadat jako ta nejlevnější plastová imitace, když ho nevhodně probarvíte a pak přelakujete tlustou vrstvou bezbarvého laku…
Genesis bude nabízet i spoustu zábavy – před zadními sedačkami budou dvě devítipalcové obrazovky, vpředu pak dotykový displej o úhlopříčce 12,3 palce. Auto bude nabízet bezdrátové dobíjení mobilů, třízónovou klimatizaci a zvukový systém Lexicon. Úroveň vnitřního hluku by měla být extrémně nízká, ve dveřích najdete trojitá těsnění, dvouvrstvé sklo v oknech a spoustu zvukové izolace v celé karoserii.
G90 bude mít standardně stálý pohon všech kol H-TRAC, což je docela zajímavá informace. Náladu možná mnohým zlepší i fakt, že do Genesisu zatím downsizing moc nedorazil, jen tak zlehka. K motorům řady Tau (pětilitrový osmiválec) a Lambda 3.8 V6 GDi přibude nová šestiválcová jednotka 3,3 V6 T-GDi se dvěma turby, výkonem 370 koní a točivým momentem 510 Nm.
Prodeje začnou v první polovině roku na domácím trhu, v druhé polovině ve zbytku světa.
hk