Pokud pravidelně čtete tenhle web, je nejspíš Toyota GT86 jedno z těch aut, co vám naskočí v hlavě, když se vás kamarádi zeptají: „A jakou novou káru by sis koupil ty?“ A teď se objevila verze, kterou bych chtěl ještě víc…

 Konkrétně jde o úpravu od Gazoo Racing Masters of Nürburgring známou pod zkratkou GRMN.

Tihle hoši už loni představili koncept a hodně povídali o aerodynamice, snižování hmotnosti a hlavně o tom, co všechny motoristické fanoušky zajímá nejvíce – o zvyšování výkonu atmosferického dvoulitru. Těšil jsem se jako malý kluk a prodejní verze už je tady. Takže co si pro nás mistři z Gazoo připravili?

Tedy v prvé řadě bych měl říct, že pro nás nic. Verze je určena jen pro japonský trh. Automobil dostal vulgárně obří přítlačné křídlo, které si podle mě mohli odpustit. Proudění vzduchu a přítlak ještě ovlivňuje splitter pod předním nárazníkem. Lepší přítlak na zadní nápravu lépe využijete díky širšým zadním kolům.

Změny se ale nevyhly ani agregátu, který díky jinému sání a výfuku dostal o 16 koní více. K motoru je připojená kratší převodovka, která zlepší akceleraci. A aby to celé mělo smysl, na přední nápravě jsou ventilované kotouče a šestipístkové brzdiče. Tolik práce navíc zase ale brzdy nemají, protože GT86 měla i dietní kúru. Plech na kapotě nahradil laminát a některá okna jsou jen z plexiskla. Tahle Toyota zhubla o 45 kg, což jí můžu po vánočních svátcích jen závidět.

Už na Japonce žárlíte? No, ani oni to nebudou mít jednoduché, vznikne pouhých sto kusů. A cena je v přepočtu necelých 1 350 000 korun, což je za Toyobaru pořádná raketa, že?

mt