Je to tak, po obnovení jména Gordini (ano, také vím, že realizace byla nakonec příšerným důkazem arogance ke slavnému jménu) ohlásil Renault také návrat značky Alpine. Třasli jsme se strachy a okusovali nehty, zda nakonec nepostaví něco jako Duster RS, ale vypadá to, že tentokrát to ve Francii zvládnou.


Jméno Alpine je velkým závazkem, rozhodně větším, než bylo jméno Gordini.

Značka prodejce francouzských vozů z Dieppe, který stavbu vlastních sporťáků odstartoval nízkou laminátovou karoserií na lidovém typu 4CV, se nakonec dostala do vyšin světové rally s typy A110 a A310, aby nakonec vyklízela scénu s elegantními GT s velkými vidlicovými šestiválci. Právě A110 je ale dnes vozem, po kterém se nám stýská nejvíce. A tak se 16. února dočkáme jeho reinkarnace v podobě retro kupé.

Očekávaný název je A120. Renault totiž chce navázat tam, kde skončil, ale tak, jako by nikdy nepřestal. Rýpnul bych si, že na řadě je teď A710, ale nebuďme na malé kupé přísní hned od začátku, nebo si to ještě v mateřské automobilce rozmyslí a nevyrobí jej. Pamatuje na novodobou reinkarnaci Fulvie? Ne? Tak vidíte!

Už se i ví, co bude malou placku pohánět. Půjde o přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru, který můžete znát z aktuální generace Renaultu Clio RS. Tam má ale o dvě decky menší objem. Na agregát bude napojená sedmistupňová dvouspojková převodovka, která si nedávno odbyla premiéru v Talismanu. Základní model bude mít výkon 250 koní, lepší model dokonce tři stovky francouzských plnokrevníků. Zuby si tak Alpine brousí na Alfu Romeo 4C a chystané Porsche 718 (nástupce dvojčat Cayman/Boxster). Váha by neměla přesáhnou 1100 kilo, takže očekávejte spoustu karbonu a hliníku.

V souboji se soupeři to Alpinka nebude mít na počátku lehké, ale pokud dobře zabrnká na nostalgickou notu u pamětníků Piota, Adrueta, Mouton nebo našeho Hubáčka, mohla by mít prodejní úspěch.