Historie modelu Giulietta se táhne příběhem Alfy Romeo jako červená nit. Jaké asi bude další dějství této dějové linie?

Nechme se překvapit, ale první zprávy znějí hodně optimisticky.

Vždyť Sergio sliboval, že Alfa Romeo bude výkladní skříní koncernu s prvotřídní kvalitou. Že už nepůjde o překarosované Fiaty, ale skvělé vozy postavené na vlastních platformách. A pak taky na půl úst pronesl něco ve smyslu, že to všechno budou zadokolky a čtyřkolky. No, takovým snovým slibům se mi nechtělo ani věřit.

A vida, ono se mu to nakonec snad i povede uskutečnit. A doufejme, že i dobře prodat zákazníkům, aby to Alfě vydrželo. Pravdou ovšem je, že Giulia se z renderů také nakonec vyklubala na svět a její parametry zní zatím fantasticky. Pro letošní rok se mluví o SUV, které by mělo urvat finance v nejpopulárnějším segmentu a o rok později prý Alfa napíše další kapitolu příběhu Giulietty.

Tohle jméno známe už od 50. let a pokaždé šlo o vůz, na který jste nemohli nemít nějaký názor. Poslední vůz tohoto jména se však svým tradicím trochu zpronevěřil. Verze pro rok 2017 má konkurovat prémiovým vozům z Německa a má nabídnout v základu pohon zadních kol. Pokud se předpoklad vyplní, bude Alfa Romeo jasnou volbou všech, kteří si z tohoto důvodu pořídili jedničkové BMW, protože to příští už bude předokolka. Proti áčku ze Stuttgartu a Audi A3 nejspíš nasadí vzhled, který je pro cílovou skupinu tohoto segmentu důležitý. Ani jeden z německých vozů totiž momentálně zrovna nápaditý vzhled nepředvádí a pokud „Jůlinka“ bude menší dvojče velké „Jůlie“, může to mnoho zákazníku (a zejména zákaznic) přesvědčit.

mt