Lincoln je luxusní odnož Fordu a svou novou vlajkovou loď popisuje jako “poklidný velký sedan”, jehož hlavním posláním je přinášet “tichý komfort”.

Inu, reklamních prohlášení už jsem slyšel stovky, takže nezbývá než čekat, až to někdo skutečně vyzkouší. Na papíře to ale věru nevypadá špatně: auto vypadá jako by z oka vypadlo konceptu, který ho předznamenal. O pohon se bude starat vidlicový benzínový šestiválec o objemu tří litrů se dvěma turbodmychadly, to tako nezní špatně. Zvlášť, když je jeho výkon rovných 400 koní.
V posledních několika testech jsem si stěžoval na všeobecný trend downsizingu, který po běžných malých a středních rodinných autech dorazil i do většího a luxusního segmentu, takže například Volvo XC90 (a ani nová S90) nemohou mít pod kapotou nic většího, než čtyřválce. V Americe jsou ale lidé zvyklí na větší počty válců – vždyť ještě před pár desítkami let bylo ve větším autě cokoli menšího než osmiválec považováno málem za neslušnost.
 
Šestiválec v Lincolnu má podle tiskové zprávy zajistit “hladký a okamžitý, ale zcela tichý přísun výkonu”. Tomu klidně věřím, auto je navíc velké, má laminovaná skla, systém aktivního rušení hluku a je napěchované zvukovou izolací. A nejen tou, na palubě bude samozřejmě spousta nejmodernější techniky, včetně kamer kolem dokola, které umí složit živý 360 stupňový obraz okolí vozu. Continental bude mít vytápěná a odvětrávaná sedadla vpředu i vzadu a opulentní zdobení kabiny z pravého dřeva, hliníku a kůže, která se objeví i na palubní desce.
 
Oněch 400 koní bude proudit na všechna čtyři kola, mezi zadními pak najdeme aktivní diferenciál s vektorováním točivého momentu.

Prodávat se ovšem bude (oficiálně) pouze na americkém a čínském trhu…
hk