Dlouho jsme brečeli a fňukali, že BMW už není co bývalo. Že to jsou samé turbodehty ve čtyřkolce a nebo předohnané MPV. Brečeli jsme tak moc, že se kámen v Mnichově ustrnul. Takže si ho koukejte koupit, nebo příště bude v showroomech jen BMW 2 Active Tourer s M paketem…

Současná dvojka je prima auto. Tedy, teď mám na mysli obyčejnou dvojku, bez jakéhokoliv přídomku. Jde o celkem malé kupé, tedy malé na dnešní poměry, jinak celkem odpovídá staré dobré milované E30.

Dost věřím tomu, že bude tahle dvojka dobrá, vždyť nám to už BMW předvedlo u M235i, která vyniká skvělými jízdními vlastnostmi i charismatem. Jenže teď je tady M2 a ta je ještě o úroveň výš. Do vínku dostala 370 koní a 500 Nm. Všechnu tu sílu posílá přeplňovaný šestiválec na zadní kola. Ano, vím, že teď už čtete pozorně. Zajímá vás, za kolik se dostanete na stovku? Za 4,4 vteřiny. A pokud se nechcete obtěžovat řazením a necháte to na automatu, ušetříte další dvě desetiny. Rychlost je klasicky omezená na 250 km/h, ale můžete si připlatit za posunutí na 270 km/h. A nebojte, čtyřpístkové brzdy svou práci zvládnou.

Zbývá se jen obávat, kolik burnoutových a podobných tlačítek zase automobilka na palubku přidělá. Ale kdo ví, třeba ne. Třeba je tu zase jednou klasické poctivé zadohnané sportovní BMW tak, jak ho my fanoušci milujeme.

mt