Amerika šílí po plno věcech, které Evropa často nedokáže úplně pochopit. Ať už jde o Superbowl, baseball, hamburgery, nosaté kamiony, rámové podvozky, nebo milované pickupy. Pokusy evropských automobilek vyhnat lidi z Transitů do něčeho s otevřenou ložnou plochou pak dopadnou jako Favorit s laminátovým batohem na zádech. Jenže za oceánem je to jiné a tak Ford servíruje Yankeeům novou verzi jejich oblíbeného Raptoru.

Raptor, to je takový hodně ostrý a drsný Ford F-150, který se už od svého uvedení těší obrovské popularitě. Dát do oblíbeného pickupu obrovský atmosferický osmiválec, tlumiče s velkým zdvihy a obrovské terénní pneumatiky, to prostě amíky nadchlo.

V nové verzi už sice pod kapotou nebublá V8, ale vrní přeplňovaný šestiválec 3,5 Ecoboost, ale zase díky nové kabině SuperCrew odvezete na poker a pivo u jezera i své kámoše. Teda, ty tři opravdové v kabině, zbytek klidně na korbě, alespoň můžou za jízdy střílet do vzduchu a neudělají vám díry do stropnice.

Ostatní ingredience, které mají hvězdopruhaři rádi, samozřejmě nechybí – obrovská maska schopná cejchovat krávy při nárazu, nárazníky jak z kusu kolejnice, nášlapy prahů, obří výfuk, tlumiče Fox a sedmnáctky s obutím BFGoodrich All-Terrain KO2. Na desetistupňovém automatu si pak můžete volit jízdní režimy – Normal, Street pro svižnější tempo na silnici, Weather pro zimní radovánky na bílém prašanu nebo zamrzlém jezeře, Mud and sand pro blátivý a písčitý terén, Baja pro rychlou jízdu mimo silnici a Rock pro zdolání opravdu těžkého terénu pomalou jízdou. Ovládání asi nikdy nebylo snazší, s tímhle projede tankodrom i vaše babička.

V Evropě se oficiálně prodávat nebude, ale vzhledem k tomu, že pár Raptorů minulé generace po českých silničkách jezdí, jistě se sem nějak dostanou i tyhle nové.

mt