Značka Infiniti je další z řady japonských pokusů o dobití amerického trhu. U nás se už také zabydlela, ale svou pevnou pozici na trhu ještě hledá. Třeba jí v tom pomůže nové kupé Q60.

Je otázkou, kolik kusů budeme nakonec potkávat na českých silnicích, ale my nejsme prioritní trh pro tento segment.

Nové Q60 se hodně podobá loni představenému konceptu. Sportovně střižený vzhled s nízkou siluetou k dvoudvířkům pasuje a zbytek je podařeným mixem prvků známých například ze sedanu Q50. Celé dohromady to má koeficient aerodynamického odporu pouhých 0.28. Novými prvky oplývá ale maska chladiče mezi LED světlomety s technologií Light Guide.

Normálně si vůz odvezete na slušivých devatenáctkách, za příplatek můžete dostat i efektní dvacítky. A do budoucna automobilka počítá s tím, že sportovnější modely by dostaly širší zadní kola pro lepší ovladatelnost.

Kabina je plná ušlechtilého hliníku, připlácet však můžete za černé dřevo. A nebo se odvázat u sportovních modelů a ozdobit vnitřek karbonem. Sedět budete v úžasných křeslech z červené nebo bílé kůže. Soundsystém s třinácti reproduktory dodala světoznámá firma Bose. A výčet bezpečnostních systémů by vydal na samostatný článek, takže jen vás ujistím, že je zde jak inteligentní lane assist, systém zmírnění následků nehody, sledování mrtvých úhlů, inteligentní radarový tempomat.

Pod kapotou můžou být tři motory, ale nejzajímavější je nově vyvinutý třílitr V6 twin turbo s parametry 400 koní a 475 Nm, který by měl spotřebovat 10,7 litru na 100 kilometrů. Pořídit si můžete i jeho slabší verzi s výkonem 300 koní a točivým momentem 400 Nm (10,2 l/100km) nebo přeplňovaný dvoulitr s výkonem 208 koní a točivým momentem 350 Nm (9,8 l/100km). Ve všech vozech má být sedmistupňový automat, který bude sílu motoru přenášet buď na zadní, nebo na všechna čtyři kola. I v případě inteligentního pohonu všech kol je schopen poslat 100% síly jen dozadu. Kromě běžných tlumičů si mete zvolit  speciální Dynamic Digital, které by měly výrazně přispět ke zlepšení jízdních vlastností.

mt