Je to tak, i eko-friendly Prius se chystá na závodní tratě. Nechápu, tohle auto má přece zachraňovat tuleně a lední medvíďata na mrazivých pólech a ne spalovat zbytečně litry benzínu v pošahané zábavě zvané závodění.

Jenže Al Gore je tlučhuba a lhář, ledová pokrývka naší planety se zvětšuje, globální oteplování za pravdu považují už jen opravdoví naivové a tak se i Prius může pustit do té největší automobilové zábavy.

A tenhle námi neoblíbený hybrid si to rozdá se speciály ve třídě GT300. Takže se kochejte vzhledem ospojlerované bestie s mohutným bodykitem posazené nízko nad zemí. Uvnitř se šetřilo na hmotnosti, a tak tam kromě ochranného rámu, závodní sedačky a přístrojovky nenajdete nic. A aby kila nepřebývala jinde, je tu spousta dílů z karbonu.

Když se řekne Prius, automaticky by vám mělo naskočit také slovo hybrid. Ani Prius GT300 není výjimkou, má dokonce stejné elektromotory, jako sériový model. Jenže místo čtyřválcové osmnáctistovky je pod přední kapotou vé-šestka o objemu 3,5 litru. Kéž by se tak dala pořídit i v běžném modelu.
To ale není vše, na letošní 24h Nürburgring se totiž tým Gazoo racing postaví se speciálem na základě konceptu crossoveru CH-R. Ještě neznáme ani podobu sériového modelu, ten se má ukázat až v Ženevě. A tak o voze nevíme zatím víc podrobností, známe jen jednu fotku. Ještě méně se ale ví o nasazení vozů Lexus do stejného závodu. Konkrétně má jít o typy RC a RC F. Uvidíme, jak se značce bude v Německu dařit.

mt