Tohle už není Ferrari FF. Trochu mě to mrzí.

Už si nebudu moct dělat legraci, že to znamená „Fštyrkolce Fštyrsicu“ – a to by teď navíc bylo ještě ffejsliftu…

Dobrá, nechme posměšků na bazaráckou hantýrku, omlazené Ferrari do hor totiž vypadá skutečně dobře. Facelift mu pomohl a kromě kosmetických změn se dočkal také evolučních vylepšení techniky. Uvnitř najdete nejmodernější infotainment systém, který má Ferrari k dispozici, menší volant (díky menšímu a modernějšímu airbagu) a přepracovaná tlačítka včetně voliče Manettino.

V minulých měsících se ozývaly varovné hlasy, že i do Maranella dorazí downsizing a vidlicové dvanáctiválce se postupně odeberou na odpočinek. Naštěstí to bylo jen plané sýčkování: 6,2 litru objemu rozdělených mezi 12 válců ve dvou řadách se má pod kapotou tohoto Ferrari pořád čile k světu. Vlastně ještě lépe než dosud, výkon poskočil na 680 koní (dříve 651 k) a točivý moment na 697 Nm (dříve 683 Nm). Stačí to ke zkrácení doby potřebné k akceleraci na stovku o 0,3 sekundy, na výsledných 3,4 s, zatímco maximálka zůstala na 335 km/h.

Když jsem na začátku zmiňoval, že tohle je „Ferrari do hor“, myslel jsem to docela vážně, protože stejně vážně to myslí i sama automobilka. Jasně, nedělá si ambice prodírat se ve stopách géčkového Mercedesu 6×6, ale sněhem pokryté okresky, vedoucí k luxusním lyžařským resortům v repertoáru má. Nově mu pomáhá aktivní řízení zadních kol (ano, řízení) a systém Slip Side Control, který používá elektronický diferenciál i tlumiče a měl by tak i na mokrých, či zasněžených silnicích pomoci zvládnout tu obrovskou porci točivého momentu.

Vzhledem k těmto novinkám se očekává i nějaké to zvýšení ceny, ale cílová klientela si toho pravděpodobně ani nevšimne…

hk