Už je téměř za humny, chtělo by se říct. Po loňském divokém a slibném konceptu je tu jeden umírněnější, ale pořád velmi slibný. A hlavně je prý z 80% připravený do sériové výroby. To zní dobře…

Pokud vám jméno Alpine připomíná bavoráky nebo stará autorádia a nic jiného, dejte si malý pohlavek (velký, pokud vám neříká vůbec nic) a vygooglete si Alpine A110. Původně samostatnou francouzskou firmu Alpine koupil Renault a ačkoliv příliš mnoho aut pod touhle značkou nevzniklo, hned A110 stála rozhodně za to. V roce 1973 například obsadila všechny tři první příčky na Rallye Monte Carlo, což byla v té době bezesporu jedna z nejprestižnějších a nejnáročnějších automobilových soutěží.

No a duchovní nástupce téhle legendy teď stojí před vámi. Na první pohled působí velmi slibně. Kromě retro designu bude mít velmi výkonný motor, jako základ pravděpodobně poslouží šestnáctistovka z Clia RS, bude ovšem převrtaná na 1,8 litru a laděná na 250 koní, v nejvýkonnější verzi možná až na 300. Dobrou zprávou je také pohon zadních kol, mezi kterými by měl pracovat mechanický samosvorný diferenciál.

Co mě naopak prudce zarmoutilo je zpráva o výhradním použití automatické dvojspojkové převodovky, kterou znám právě z Clia RS a která sportovnímu zážitku z jízdy opravdu škodí. Doufejme, že jí v Renaultsportu aspoň co nejlíp přeladí… Stovku by auto mělo zvládnout za 4,5 sekundy. Výroba by měla začít ještě koncem letošního roku a první auta na prodejnách se objeví na jaře 2017.