Drsnější, silnější, karbonovější.

Centenario je oslavou stoletého výročí narození zakladatele značky, Ferrucia Lamborghiniho. Vypadá jako zdrsnělý Aventador SV a jeho karoserie je skutečně úplně celá z karbonu. Díky tomu se podařilo srazit hmotnost na 1520 kg. Při výkonu 770 koní to znamená poměr 1,97 kg na koně.

Motor je 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec, karoserie nebyla jen odlehčena, změnila se i aerodynamika, na zádi přibyl vysouvací spoiler. Můj osobní a zcela nedůležitý názor je, že auto má trochu moc dlouhý nos a zadek je trochu „předesignovaný“…

Lamborghini Centenario

Uvnitř najdete desetipalcovou obrazovku, která umí Apple CarPlay a internet, ale také telemetrii propojenou s přední a zadní kamerou, takže si můžete na okruhu nahrávat svoje chyby. V předním kufru je místo na dvě závodní helmy.

Stovku umí za 2,8 sekundy, 0-300 km/h za 23,5 sekundy, maximálka je přes 350 km/h. Brzdy stojí taky za to: ze třístovky auto dokáže zaflekovat na 290 metrech. Ze stovky jí na to stačí 30 metrů.

Jak byste asi čekali, je to omezená série – a docela hodně. Vznikne jen dvacítka kupé a dvacítka roadsterů. Cena začíná na 1,75 milionu Eur (bez daně), nicméně všech 40 aut už je vyprodaných. Smůla!