Bugatti Chiron. Víc ani není potřeba dodávat. Nebo je?

No dobře, pár slov přidám. A taky pár čísel, protože o ta tady půjde především. Výkon 1500 koní, točivý moment 1598 Nm – možná ještě zajímavější je, že výkon vrcholí v 6700 otáčkách a krouťák mezi 2000 a 6000 otáčkami – čili žádné ječivé výšiny. Ale to se vlastně není čemu divit, už Veyron zněl spíš jako hotrod, než jako silniční motorka.

Osmilitrový vidlicový šestnáctiválec Chironu má svůj původ samozřejmě ve Veyronu, stejně jako v něm má čtyři turbodmychadla a nespočet chladičů, je spojený s rovněž přepracovanou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou a posílá opět výkon na všechna kola.

Výkony jsou pochopitelně zdrcující – na stovku za méně než 2,5 sekundy, na 200 km/h za méně než 6,5 s a na 300 km/h za méně než 13,6 sekundy – čili zhruba stejně, kolik to downsizeovanému rodinnému minivozítku trvá na kilo. No a maximálka? Po použití speciálního klíčku a přezutí na speciální gumy jede Chiron 420 km/h, tedy o něco málo rychleji, než Veyron SS.

Chiron je větší – o 82 mm delší, o 40 mm širší a o 53 mm vyšší a také je o 155 kg těžší, takže má bez pěti kil dvě tuny. To tedy opravdu není málo, ale na druhou stranu mu to aspoň pomůže udržet se na asfaltu. Bugatti tvrdí, že vyrobý pouhých 500 kusů a už dostalo minimálně 150 objednávek. Cena bude začínat na 2,4 milionu Eur, tedy cca 65 milionech korun.

Bugatti Chiron

Za sebe musím říct, že na prvních fotkách mě Chiron sice ohromil, ale vlastně se mi nelíbil. Připadal mi prostě jako vytuněný Veyron – a to je trochu málo. Na fotkách přímo z Ženevy, které vidíte tady kolem a které má na svědomí Mirek Šmikmátor, už je to ale o poznání lepší a tak počkám, až se mi poštěstí uvidět Chirona na vlastní oči a pak teprve vynesu verdikt…