Derek Bell, Jacky Ickx, Porsche 956 a „starý“ Curcuit de la Sarthe, neboli LeMans. Co pojem, to legenda.

Na tomhle videu z roku 1983 je asi nejfantastičtější rovinka Mulsanne, ještě bez šikan. Porsche 956, protoyp skupiny C, v tomto roce ukořistilo titul nejrychlejšího auta na Nordschleife, když jí Stefan Bellof v rámci kvalifikace pro závod 1000 km Nürburgringu objel za 6:11,13 – rekord, který je platný dodnes.

Brutální placka má hliníkovou konstrukci a váží jen něco málo přes 800 kg, přitom má ale výkon zhruba 635 koní. Objem plochého šestiválce je přitom relativně skromných 2,65 litru, k výkonu mu pomáhá brutální přeplňování. Motor původně vznikal pro IndyCar a zajímavé je i použití první dvojspojkové převodovky, spojené s pětistupňovým manuálem.

Zpět ale k videu – Porsche na rovince Mulsanne, lemované domy a lesy, atakuje rychlost 400 km/h. Vypadá to naprosto neskutečně. Až do konce osmdesátých let tu závodní stroje strávily téměř polovinu 13,6 km dlouhého kola jízdou na plný plyn. Kombinace šílené rychlosti a potřebné přítlačné síly si vybírala daň a docházelo k destruktivním poruchám pneumatiky, podvozkových komponentů a samozřejmě i extrémně namáhaných motorů. No a docházelo i k nehodám, některé z nich byly i fatální.

Před závodem v roce 1990 tedy na rovinku přibyly dvě šikany přibližně ve třetinách – FIA totiž už nepovolila žádný okruh s rovinkou delší než 2 km.