Prý bude „vynikat ve všem“. Ach, ta americká reklama…

Nejdřív jsem si myslel, že je to nějaký tuning, ale ne, tuhle agresivní příď s obrovským otvorem plným zvlněných lamel má skutečně na svědomí přímo automobilka Chevrolet. Nová je i kapota s odtahem teplého vzduchu, rozšířily se blatníky, vzadu přibyl výrazný spoiler a nové jsou i prahy.

V rozšířených blatnících najdete nová dvacetipalcová kola s gumami Goodyear Eagle F1 Supercar, vyvinutými speciálně pro tenhle model. Budou mít spoustu práce, protože na ně proudí 648 koní a 870 Nm z kompresorem přeplňovaného vidlicového osmiválce LT4 o objemu 6,2 litru. Navíc může mít desetistupňovou automatickou převodovku (což je nový rekord), nebo manuální šestikvalt. A aby se to všechno uchladilo i při ostré okruhové jízdě, má tohle auto hned 11 různých chladičů – to je stejně, jako Bugatti Veyron!

Zapomeňte také na vtipné hlášky o amerických trakařích s listovými pery, to už dávno neplatí. Camaro ZL1 má magnetické tlumiče, brzdy Brembo a spoustu elektroniky, která se stará o záběr zadních kol i stabilitu vozu při běžném, ale i sportovním použití. A ano, počítám do toho i Launch Control 🙂

Uvnitř v interiéru najdete sportovní sedačky Recaro, volant s plochou spodní částí a elektronický datalogger, abyste si mohli kontrolovat časy (a další hodnoty) na okruhu.

Auto shodilo nějakých 90 kg a přestože automobilka zatím nezveřejnila oficiální jízdní výkony, odhadoval bych to na maximálku mezi 290 a 300 km/h a stovku pod 4 sekundy.

ZL1 je tradiční označení nejostřejší verze Camara – původních Chevroletů Camaro ZL1 z roku 1969 se vyrobilo pouhých 69 a vyprodaly se nejrychleji za historii značky. Jejich motory o objemu 427 kubických palců nebyly původně vůbec určeny do sériových aut, vznikly pro závody Can-Am. Oficiálně měl motor výkon 435 koní, přestože vážil stejně jako SmallBlock 327, ale ve skutečnosti měly motory bez úprav přes 500 koní. V roce 1969… Stačilo to na čtvrtmíli za něco málo přes 13 sekund a s malými úpravami jste se dostali pod 12. Nikdo jiný se tehdy Camaru ZL1 ani nepřiblížil. Dnes patří k nejvyhledávanějším sběratelským muclecarům a jejich cena na aukcích se blíží půl milionu dolarů.