Talentovaný Fiat dá zapomenout na Ducato

Segment dodávek není většinou v zájmu petrolheadů, přesto alespoň základní povědomí se o něm hodí mít. A to základní povědomí většinou končí u toho, že vypadají skoro všechny stejně a že byste měli jít a koupit si Transit nebo Transporter.

S tím vzhledem bychom ale neměli dodávkám křivdit. V tomhle segmentu se na parádu nehraje a naopak úspory jsou vítány. Proto většina dodávek vzniká ve spolupráci několika značek a pod několika brandy se také prodává. Tak například dnešní hrdina, dodávka Fiat, to vždy bylo Ducato a sdílelo svou tvář s Peugeotem J5/Boxer a Citroënem C25/Jumper. Ducato ale narostlo do rozměrů těch největších dodávek a tak se na scénu vrací jméno Talento.

Pokud jste tak otravní hnidopiši automobilové historie, že si s vámi nechtějí povídat už ani petrolheadů na srazech, patrně víte, že Fiat Talento už se kdysi prodával, a bylo to vlastně Ducato první generace s nejkratším rozvorem.

Fiat nyní jméno Talento oprášil a jde opět o menší dodávku, než je současné Ducato. Tentokrát se však Fiat nespolehl na tradiční užitkové partnery z koncernu PSA, ale vybral si z portfolia Renault-Opel-Nissan. Pokud vám tedy přišlo, že je na fotce Trafic/Vivaro nebo NV300 s divným čumákem, trefili jste se. Právě ke spojení GM a Renault-Nissan se nyní připojil FCA a představí nový Fiat Talento. Vyrábět se bude po boku svých bratranců v Sandouville v severozápadní Francii. Lišit se od nich bude jiným designem přídě, moc dalších změn ale nečekejte. Pod kapotou bude naftový motor s jedním, nebo dvěma turbodmychadly a šestistupňovou převodovkou. Prodeje začnou v druhé polovině roku.