Good News – Lada má nový hot-hatch

S Ladou se to zdá být na dobré cestě. Od převzetí Renaultem ruská automobilka jen kvete a dělá nám radost například účastí ve WTCC, kde se pere s Volvy Polestar, Citroëny a Hondami. V showroomech byste ale výkonný model hledali marně. Tedy až do teď.

Seznamte se, tohle je nová Kalina NFR – hot-hatch na ruský způsob. Zatím to nezní moc lákavě, což? Ale nepřestávejte ještě číst. Správně bych měl napsat “warm-hatch”, to k tomuhle autu sedí lépe. Pod kapotou se ukrývá atmosférická šestnáctistovka, ze které v 6800 otáčkách dostanete 134 koní. Na dnešní poměry to věru není extra vysoké číslo, ale nezapomeňte, že podobný výkon dělá ze Swiftu Sport jednu z nejzábavnějších hraček na trhu. Točivý moment je 154 Nm v pásmu 4750 otáček.

Převodovka je pochopitelně manuální, bohužel však pouze pětistupňová. Na stovku se auto dostane za 9,2 sekundy, maximálka je pak slušných 203 km/h. Naštěstí vůz ani není příliš těžký, celková hmotnost je 1215 kilo, což je v dnešní době spíše podprůměr. Výrobce slibuje spotřebu 8,4 l/100 km, ale nás spíš zajímá, jak bude zábavný. O to přece u peprnějších hatchbacků jde.

Bohužel, minimálně do testovací jízdy můžeme leda hádat, ale něco mohou naznačit výrobcem poskytnuté informace. V těch se dočteme, že tahle Need for Speed, pardon, Need for Race Lada dostala sportovní podvozek, upravené řízení a větší brzdy. Pohodlí posádky zvyšuje automatické rozsvěcení světel a spouštění stěračů, vyhřívaná zpětná zrcátka a sportovní sedadla s oranžovým prošíváním, manuální klimatizace, vyhřívané čelní sklo a infotainment se sedmipalcovým displejem a čtyřmi reproduktory.

12

Jestli si děláte zálusk, tak to abyste se skamarádili s Vladimírem Vladimírovičem. Letos vznikne jen 50 kousků. Ovšem cena je 820 tisíc rublů, což je necelých 290 tisíc korun. To na warm hatch celkem jde, ne? A pokud si připlatíte dalších 40 tisíc, můžete si pořídit závodní speciál Kalina NFR R1…