BMW vrazilo další kudlu do zad svým pravověrným fanouškům. Do vozů divize M nebude dávat manuál.

Jenže to máte těžké. Ano, BMW bude muset vytrpět nadávky a špínu na sociálních sítích a v diskuzích pod články. Každej bude mít plnou klávesnici řečí o „tříce“, starých M5 nebo jediném supersportu M1. Zase se budou všichni předhánět srovnáváním starých dob plných M535i a 2002 Turbo s dnešními X1 až X6 a dvojkou Active Tourer. Řečí o starých atmosférických dobách a dnešních tri-turbech. A víte co, já se tentokrát BMW zastanu, byť je to proti mému přesvědčení.

Fanoušci a diskutéři totiž automobilku neuživí. Kdyby si všichni místo těch planých slov doopravdy taková auta kupovali, nikdo by je nikdy nepřestal vyrábět. Je to stejné jako vyčítat Subaru, ze uvažuje o ukončení výroby BRZ. Co mají sakryš ty malé automobilky asi dělat? Vyrábět nesmyslná auta co nikdo nekupuje, to si dnes nemůžou dovolit ani velcí hráči jako VW, Toyota či Ford, natož aby se s tím pralo BMW. Lidé zkrátka chtějí všechny ty mastodonty s písmenem X a naftové trojky s pohonem všech kol. A pokud si rychle nezačnete kupovat M235i, přijdeme i o to.

Ale zpátky k tomu aktuálnímu “skandálu”: přijdeme o manuál v modelech M5 a M6. Je to proto, že tahle auta dnes už spíš než puritánské řidičské nadšence zajímají spíše týpky, co lační po neustále větší a větší porci výkonu. A každý dnes ví, že běžný řidič řadí s manuálem pomaleji, než to za něj zvládne počítač. S automatem lépe využijete výkon a potenciál vašeho nového supersedanu. Možná i proto si manuál nikdo nekupoval.

BMW zkrátka jen reaguje na poptávku, proto manuál zařízlo. Ale ne hned, dokud neskončí současná generace, máte ještě možnost si jej koupit. Pak se však nad manuálem zavře voda, tedy alespoň v modelech M5 a M6. Menší M2, M3 a M4 si ruční řazení prozatím ponechají. Všechno záleží na prodejích, nemá zkrátka cenu vyvíjet věci, které pak nikdo nekupuje.