Máte rádi staré Mercedesy? A máte rádi kabriolety? Tak zbystřete!

Pokud jste někdy vyrazili na akci Techno Classica, určitě jste zaznamenali fakt, že nejde jen o jeden z těch velkých veletrhů youngtimerů, které dnes šroubují ceny našich hrdinů z dětství do hypotékových výšin. Kromě toho se zde totiž tradičně koná i klasické autosalonové soupeření automobilek o to, kdo dočůrá dál.

V trumfování vedou hlavně Němci, kteří soupeří ve velikosti stánku a zajímavosti vozů z vlastní historie, které na něm vystaví. Například loni bylo skvěle připravené BMW, kdy až člověka napadalo, že jejich mnichovské muzeum v tu chvíli nutně zeje prázdnotou. Letos kontruje Mercedes-Benz, který chce přivézt ty nejlepší otevřené vozy. Takže pokud už jste dlouho neviděli naživo Mercedesy 500K z roku 1934, 170S Cabriolet B z roku 1949 nebo 300S Roadster z roku 1951, už byste se měli chystat do západního Německa. Samozřejmě to ale nejde bez prezentace současné produkce, takže na stánku bude křenit současné Céčko, eSko a eSeLko.

Nejvíc ze všeho ale bude poutat vaší pozornost závodní otevřená 300SL z Le Mans. Milovníky elegance pak nadchne 280SE 3.5 Cabriolet odvozený z klasické řady W111 – prvního sériového vozu s přední a zadní deformační zónou. A kdyby vás náhodou zajímalo, co upoutá mě, pak je to jediný existující prototyp 190E Cabriolet z roku 1988, pod jehož kapotou se ukrývá šestiválec o objemu 2,6 litru a s výkonem 166 koní. Stodevadesátku já mám zkrátka hodně rád a je škoda, že se v téhle verzi nakonec nevyráběla.