Represe nefunguje. Řešení? Přece větší represe!

Ministr dopravy Dan Ťok zveřejnil návrh na změny zákona, které by zásadně ovlivnily pokutování řidičů. A v podstatě nic jiného. Když si člověk návrhy přečte s nezakalenou myslí, nenechá se ovlivnit bulvárními titulky o pirátech v luxusních BMW a podobně, musí nutně dojít k závěru, že tady o bezpečnost provozu jde jen velice málo, především jde o peníze (ehm, překvapivě, že?).

Největší perlou je zvýšení pokud za nehody. Stala se vám nehoda? Pokuta by podle navrhované změny mohla dostoupit výše 100 tisíc korun. A to i když si rozmlátíte jen vlastní auto. No, to už si jeden rozmyslí, jestli ho nehoda potká, nebo ne, žeano?

Nehoda, ze své podstaty, se prostě někdy může stát, člověk nemusí hned jet jako onen pověstný pirát. Dokonce jí ani nemusí úplně zavinit. A na nějaké rozumné domluvy s policisty ve stínu této nové vyhlášky bych se opravdu nespoléhal.

Má se více pokutovat i nepoužívání směrovek – zrovna tomu bych docela aplaudoval, protože by to znamenalo větší přítomnost policie v reálném provozu. Bohužel to téměř určitě bude v neoznačených tajných oktávkách, nikoli aby to působilo preventivně, ale aby to trochu sypalo. Čili klasické zabukaření, jenom motorizované.

Změnit se má i doba, na kterou lze odebrat řidičské oprávnění – až na čtyři roky, což je v mnohých případech skutečně likvidační záležitost. Množství lidí, kteří se postupně „vybodovali“ naprostými prkotinami je bohužel nepěkně vysoké.

Nelíbí se vám to? Ministerstvo vám dává možnost vyjádřit se. Do 13. května lze připomínky zasílat na adresu pripominky@mdcr.cz a prý budou všechny prostudovány a předány k diskuzi na úrovni Ministerstva dopravy.

Pokud vás zajímá, jaké máte jako řidiči možnosti bojovat za svou svobodnou individuální dopravu, doporučuku vaší pozornosti občasnké sdružení OSBID (Občané za svobodnou a bezpečnou individuální dopravu).