V Pekingu se představila novinka pro výkonu chtivé kadeřníky – Audi TT RS.

I když, asi už je načase, aby se Audi už téhle nálepky zbavilo a zařadilo se, kam patří, tedy mezi vozy pro nadšence. Ani s běžným dvoulitrem o výkonu 292 koní to totiž není vůbec nudné auto.

Pokud si ale připlatíte, dostanete tuhle sportovní verzi, která postrádá jakoukoliv roztomilost, naopak vypadá spíš nasr… hodně naštvaně. To hlavně díky obřím nasávacím otvorům v nárazníku a devatenáctkám v unikátním designu, či příplatkovým dvacítkám. RS je o fous delší, než standardní model, ale hlavně o nezanedbatelných 10 kilo lehčí, než předchozí generace s chudší výbavou. Více těžkých doplňků vyvážilo odlehčení motoru o 25 kg. Jediným rozdílem v interiéru od běžného modelu jsou pak speciální anatomická sedadla RS, zbytek kabiny sdílí dravá verze se standardním modelem.

Tím hlavním, čím ale má TT RS upoutat vaší pozornost, je výkon přeplňovaného dvouapůlitrového pětiválce, celkem 400 koní a točivý moment 480 Nm. Ten má základ v motoru minulé generace tohoto ostrého kupé. I tady posílá svou sílu na všechna kola skrze systém Quattro přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Stovku udělá kupé za 3,7 sekundy, kabriolet potřebuje o dvě desetinky delší čas. Maximálka je pak omezená na 250 km/h, za příplatek vám omezovač posunou na 280 km/h. Ten příplatek bude k ceně zhruba 1,8 milionu korun, dalších 70 tisíc vysázíte na stůl za Roadster.