BMW už má také svoje Quattro. Nejde však o pohon, ale o přeplňování. Po Tri-turbu je tu nyní jednotka se čtveřicí vířících šneků v útrobách.

Vznětový šestiválec 50d byl zřejmě jen první krok, jeho trojice turbodmychadel poskytující třílitru výkon 380 koní a 740 Nm byla jen prvním krokem k žhavé novince představené na vídeňském sympoziu o motorech. BMW se tu vytasilo s nástupnickou pohonnou jednotkou. Ta si zachovává označení 50d, ale má nyní čtyři turbodmychadla. Dosavadní velké nahradil pár menších, díky kterým má klesnout spotřeba o 5 %.  První působiště nového motoru bude pod kapotou řady sedm. Výkon vzrostl na 400 koní a točivý moment na 760 Nm. Sedmička se má na stovku dostat za 4,5 sekundy a určitě by zvládla víc, než omezených 250 km/h.

Rozumně může znít i novinka z rodiny i. Majitelé prcka i3 si mohou vyměnit své baterie za nové s větší kapacitou. Nový model se interně jmenuje i3 94 Ah a kapacita jeho nových článků je 33 kWh. To je třetinový nárůst oproti současné verzi. Samsung, který pro mnichovskou automobilku baterie vyrábí, optimalizoval jednotlivé články, přizpůsobil materiály a přidal více elktrolytu. Nové baterie jsou také o 50 kg těžší. I tak ale i3 má ujet zhruba 300 kilometrů, což je o 110 více, než by měla zvládnout současná verze. O dalších 150 kilometrů můžete dojezd prodloužit benzínovým dvouválcem o objemu 650 ccm.

Díky chytrému rychlonabíjení střídavým proudem se baterie nabijí za méně než tři hodiny. To je stejně, jako ty současné. Můžete totiž používat třífázový nabíjecí proud s 11 kW místo dosavadních 7,4 kW. Pomalejší ale bude nabíjení z domácí zásuvky nebo rychlonabíjení stejnosměrným proudem. Výkon zůstal na 170 koních (nebo spíše 125 kW, když jsme v té elektrice), točivý moment je 250 Nm. Spotřeba byla 12,6 kWh na 100 kilometrů, zatímco nyní je to téměř 13 kWh. Na první pohled novinku poznáte podle barvy Protonic Blue, kterou měl doposud vyhrazen jen sportovní model i8.

Současní majitelé i3 si ale budou moci nechat silnější akumulátor dodatečně namontovat, stejně jako zůstává v prodeji i slabší pro ty, kteří tak vysoký dojezd nepotřebují. Silnější verze bude také zhruba o 33 tisíc Kč dražší.