Levné Porsche tu bylo vždycky a vždycky se mu lidé posmívali, že je pro chudáky, co nemají na 911…

A také se vždycky ukázalo, že jsou ti posměváčci dost mimo, protože jak 914, tak 924 a nakonec i Boxster jsou skvělé vozy.

A teď je tu nové „levné“ Porsche. Patří do rodiny typu 718, který zastřešuje zmíněný Boxster a jeho kupé verzi Cayman. Jenže už to není Boxster bez střechy, ale právě Cayman, který plní funkci nejlevnějšího stuttgartského sporťáku. Odteď už je to stejně jako u dospělácké 911, za vítr ve vlasech si připlácíte.

Nový Cayman, stejně jako skalpovaný bratříček, dostal moderní přeplňované čtyřválce o objemech 2,0 (výkon 300 koní, točivý moment 380 Nm) a 2,5 litru (výkon 350 koní, točivý moment 420 Nm). Jsou úspornější a výkonnější než šestiválce v minulé generaci. Prý teď místo dřívějších 8,1 konzumují 5,7 l/100 km. No pardon, ale koho to u Porsche zajímá?

Zákazníky menších a levnějších modelů to ale možná opravdu zajímá, ten kdo chce jen a jen výkon, bude přece jen koukat po ostrých verzích děvětsetjedenáctky. Pokud z nějakého důvodu sáhnete po typu 718, je rozumnější spotřeba rozhodně výhodou. Otázkou ale je, jestli vůbec tabulkové hodnoty dokážete dosáhnout, protože přišlápnout plyn je lákavé u kteréhokoli Porsche.

Základní model s převodovkou PDK se na stovku dostane za pouhých 4,7 sekundy, model S sundá z tohoto času dalších 5 desetin. Pokud si ale za poloautomat nepřiplatíte, bude vám to s manuálem trvat o trochu déle. Maximálka je 275, resp. 285 km/h u modelu S. Oproti Boxsteru má Cayman trochu jinak naladěný podvozek, standardem jsou brzdy z minulé generace sportovnějšího eSka. Současný model S pak dostal brzdy z většího typu 911.

Pokud vás nový Cayman dostatečně láká, připravte si 1,4 milionu korun a chystejte se k nejbližšímu německému dealerství, kde už přijímají objednávky. Dalších 300 tisíc si musí přichystat zájemci o Cayman S, ale dejte na mě, vyhozené peníze to nebudou.